موبایلویدئو

نسل سوم ایرپادز با فناوری پیشرفته‌ رونمایی شد

اپل در مراسم Unleashed خود از نسل سوم ایرپادز با ظاهر به‌روزتر و فناوری جدیدتر رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ این شرکت دقایقی پیش از نسل سوم محصول محبوب خود، ایرپادز (Airpods) در حالی رونمایی کرد که حالا ظاهر آن کمی به ایرپادز پرو نزدیک شده است و این موضوع در طراحی کیس هم دیده می‌شود.

این جدیدترین سری از مجموعه هندزفری بسیار محبوب این شرکت است. نسل سوم ایرپادز با طراحی جدید، ویژگی‌های برجسته‌ی ایرپادزهای قبلی و ایرپادز پرو را در هم ادغام کرده است و با بهره‌گیری از یک پلاستیک سخت و یکپارچه به‌خوبی در گوش نگه داشته می‌شود.

اما ظاهر آن از زمان عرضه در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار با یک تغییر چشمگیر هم همراه شده است و حالا پایه‌های ایرپادز نسبت به قبل بسیار کوتاه‌تر شده است. نسل سوم ایرپادز با قیمت ۱۷۹ دلار از امروز برای خرید دردسترس است و عرضه‌ی آن از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.

ایرپادز اکنون در برابر آب و عرق مقاوم است و عمر باتری آن هم به ۶ ساعت پخش پیوسته‌ی موسیقی افزایش یافته است. با استفاده از کیس در مجموع این زمان به ۳۰ ساعت خواهد رسید. نسل سوم دارای محرک‌های اختصاصی و فناوری EQ تطبیقی بازطراحی شده است که به‌طور خودکار خروجی صدا را برای گوش کاربر تنظیم و بهینه می‌کند. اپل کنترل‌های حسگر نیرو (Force Sensor) را هم از ایرپادز پرو در نسل جدید ادغام کرده و تأکید می‌کند که این نسل با فناوری مگ‌سیف هم سازگار است.

نسل سوم ایرپادز

این شرکت همچنین تأکید زیادی بر روی صدای فراگیر دارد و اکنون فناوری پخش صدا و موسیقی «دالبی اتمز» (Dolby Atmos) با ایرپادز جدید ترکیب شده تا یک تجربه‌ی کاربری آسان را ارائه دهند. بنابراین همانند ایرپادز پرو و ایرپاد مکس از قابلیت ردیابی سر بهره می‌برند که هنگام تماشای فیلم هم کاربرد دارد.

اپل که اکنون بهترین کیفیت تماس صوتی را با ایرپادز ارائه می‌دهد، اعلام کرده که عملکرد میکروفن در نسخه‌ی جدید حتی از قبل هم بهتر شده است. میکروفن‌ها اکنون از فناوری AAC-ELD بهره می‌برند که یک کدک (رمزنگاری) گفتاری برجسته است و کیفیت صدای فول HD ارائه می‌دهد و ارتباطات واضح را برای فیس‌تایم ممکن می‌سازد.

ایرپادز اصلی در سال ۲۰۱۶ عرضه شدند و پس از آن نسل دوم شکل گرفت که شارژ بی‌سیم و برخی پیشرفت‌های متوسط را اضافه کرد. ایرپادز پرو در سال ۲۰۱۹ با تطبیق بیشتر داخل گوش و استفاده از ایر تیپ سیلیکونی وارد بازار شد. سال گذشته هم اپل با معرفی ایرپادز مکس به قیمت ۵۴۹ دلار برای اولین بار هدفون‌های روی گوش را به خط تولید ایرپادز اضافه کرد.

نسل سوم ایرپادز

اکنون جدیدترین نسخه‌ی ایرپادز با بسیاری از ویژگی‌های مدل‌های قبلی همراه شده است تا همچنان محبوبیت گسترده‌ی خود را حفظ کند. مهم‌تر از همه این گجت‌ها به دلیل سهولت استفاده و یکپارچگی با اکوسیستم سخت‌افزاری اپل مانند اپل واچ، مک، مک بوک، آیپد، آیفون و اپل تی‌وی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

از سویی اکنون اپل بیش از هر زمان دیگری با رقابت به‌ویژه در زمینه‌ی ارائه‌ی قیمت پایین روبه‌روست. در کنار جدیدترین جایگزین‌ها از سوی سامسونگ، جبرا، آمازون، سونی و دیگر شرکت‌ها، رقبای تازه‌ای مانند Nothing هم تلاش می‌کنند بهترین‌ها را در زمینه‌ی کیفیت و طراحی با قیمتی پایین در حدود ۹۹ دلار عرضه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا