موبایل

نسخه نهایی iOS 15.4 با قابلیتهای جدید منتشر شد

سرانجام اپل نسخه نهایی iOS 15.4 را با انبوهی از قابلیت‌های جدید مانند باز کردن فیس آیدی با ماسک و پشتیبانی از ایموجی‌های جدید برای گوشی‌های آیفون منتشر کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ پس از گذشت نزدیک به دو ماه از عرضه نسخه بتای iOS 15.4 و iPadOS 15.4 سرانجام نسخه نهایی سیستم‌عامل محبوب اپل برای آیفون‌ها و آیپدهای این شرکت منتشر شد.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در iOS 15.4 قابلیت باز کردن قفل Face ID در هنگام استفاده از ماسک است. اپل در همین رابطه اعلام کرده که این ویژگی منحصربه‌فرد اطراف چشم را اسکن می‌کند تا هنگام استفاده از ماسک، هویت شما را توسط Face ID تأیید کند. البته این ویژگی تنها در اختیار کاربران آیفون 12 و مدل‌های بالاتر از آن قرار می‌گیرد.

iOS 15.4 هم‌اکنون بیش از 37 کاراکتر ایموجی جدید را پشتیبانی می‌کند که این شکلک‌های جدید بخشی از مجموعه emoji 14.0 بوده و شامل شخصیت‌هایی مانند چهره ترسان، دست‌های قلب مانند، اشک‌ شادی و بسیاری موارد دیگر می‌شوند.

اولین بار در WWDC 2021 اعلام شد که iPadOS 15.4 به همراه macOS 12.3 رسماً از ویژگی Universal Control پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت امکان کنترل چندین آیپد و مک با استفاده از یک ماوس، صفحه کلید و ترک‌پد را امکان پذیر می‌کند.

آپدیت جدید سیستم‌عامل اپل API جدیدی را به قابلیت Tap to Pay on iPhone افزوده که پرداخت از طریق اپل پی و NFC را ممکن می‌کند. در این آپدیت‌ها امکان افزودن دامنه‌های اختصاصی به ایمیل آی‌کلود از طریق خود دستگاه وجود دارد. از دیگر تغییرات می‌توان به بهبودهای سیری، قابلیت اضطراری SOS و موارد دیگر اشاره کرد.

اپل علاوه بر iOS آپدیت‌های تی‌وی او‌اس 15.4، هوم پاد 15.4، macOS 12.3 با یونیورسال کنترل و همچنین watchOS 8.5 را هم در اختیار کاربران قرار داده است.

با توجه به این‌که iOS 15.4 در حال حاضر در دسترس عموم قرار گرفته هنوز مشخص نیست که آپدیت بعدی این سیستم‌عامل چه زمانی معرفی شود اما پیش از معرفی iOS 16 در WWDC در تابستان سال آینده هموز جا برای یک آپدیت بزرگ دیگر بری iOS 15 وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا