کامپیوتر

نسخه نهایی پلتفرم Omniverse انویدیا رونمایی گردید

همانطور که می‌دانید انویدیا هم جزو شرکت‌هایی است که در رویداد CES 2022 حضور یافته‌اند و در این مراسم چندین محصول از قبیل کار‌ت‌های گرافیک RTX 3090 Ti، RTX 3050 و نسخه موبایل RTX 3080 Ti را معرفی کرده است. این کمپانی اخیراً نسخه‌ی نهایی پلتفرم نرم افزاری Omniverse را مخصوص هنرمندان و تولیدکنندگان محتوا رونمایی کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ Omniverse پلتفرم نرم افزاری انویدیا است که به هنرمندان، طراحان و مهندسان اجازه می‌دهد دنیاهای مجازی خلق کنند. این پلتفرم ابزارها و نرم افزارهای مختلف از شرکت‌های گوناگون را در یک اکوسیستم یکپارچه کنار هم می‌آورد. تاکنون پلتفرم آمنی‌ورس (Omniverse) و اندک ابزارهای انویدیا که از آن پشتیبانی می‌کنند، در مرحله‌ی آزمایشی بتا بوده‌اند. اما نهایتاً امروز در مراسم CES انویدیا پسوند Beta را از نام آن جدا کرد و نسخه نهایی Omniverse را در دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار داد.

به گفته‌ی شرکت سازنده پلتفرم آمنی‌ورس هم‌اکنون بیش از 100,000 با توسط تولیدکنندگان محتوای مختلف دانلود شده و این بروزرسانی جدید چندین قابلیت دیگر نیز به آن اضافه خواهد کرد. از این قابلیت‌های جدید می‌توان به Omniverse Nucleus Cloud که برای به اشتراک گذاشتن محتواهای سه بعدی Omniverse برای همکاری تولیدکنندگان محتوا و مشتریان طراحی شده است، اشاره کرد.

پلتفرم Omniverse انویدیا

فرمت Universal Scene Description در هسته‌ی اصلی آمنی‌ورس حاضر است که به کاربر اجازه می‌دهد ابزارهای مختلف را به این پلتفرم آورده و از آن‌ها استفاده کند. افزون بر این انویدیا به تازگی پشتیبانی از بازارها و کتابخانه‌های سه‌بعدی مانند TurboSquid، CGTrader، Sketchfab و Twinbru را نیز به لانچر Omniverse اضافه کرده است. همچنین گفته می‌شود به زودی ActorCore، Daz3D و PlantCatalog نیز ابزارهای اختصاصی خود را برای حضور در آمنی‌ورس معرفی خواهند کرد.

پلتفرم Omniverse انویدیا

برای ابزارهای رایگان هم انویدیا قصد دارد Omniverse Machinima را گسترش دهد و کاراکترها و اشیاء حاضر در بازی‌هایی مانند Shadow Warrior 3 و Mount & Blade II: Bannerlord را به آن بیافزاید. از سوی دیگر برای به حرف آوردن کاراکترها هم Omniverse Audio2Face به کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی کاراکتر مد نظر را طبق یک فایل صوتی به سخن می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا