موبایل

ناتینگ فون ۲ معرفی شد

شرکت ناتینگ بالاخره از گوشی مورد انتظار ناتینگ فون ۲ (nothing phone 2) رونمایی کرد که برخلاف نسل قبلی، یک گوشی پرچمدار به‌شمار می‌رود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، ناتینگ فون ۲ دومین نسل از سری جدید گوشی‌های ناتینگ با طراحی جذاب است و همین مدل طراحی باعث شده تا سر و صدای زیادی در بازارهای جهانی به پا کند. نسل اول گوشی‌های ناتینگ فون به دلیل پردازنده ضعیف‌تر در بخش گوشی‌های میان‌رده قرار گرفت، اما گوشی جدید یک دستگاه بالارده و پرچمدار به‌شمار می‌رود.

رابط Glyph که یکی از ویژگی‌های خاص این گوشی است به‌روزرسانی شده و حالا از ۱۱ نوار LED تقسیم‌بندی شده با ۳۳ منطقه روشنایی LED تشکیل شده است و موارد استفاده جدیدی را برای اعلان هایی مانند کنترل صدا و نشانگرهای تایمر در دسترس کاربران قرار داده است.

بر اساس گزارش ناتینگ در رویداد امشب، ناتینگ فون ۲ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ بهره می‌برد که با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱۲ گیگابایت رم همراه شده است. ناتینگ از دو دوربین ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی و اولترا واید و یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی بهره می‌برد. دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال برخوردار است و اندازه سنسور آن نسبت به گذشته تغییری نکرده است. دوربین دوم هم از یک لنز اولترا‌واید با زاویه دید 114 درجه‌ای برخوردار است که می‌تواند تصاویر زاویه باز باکیفیت ثبت کند.

بدنه nothing phone 2 از لایه‌های شیشه‌ای در پشت و جلو به همراه فریم آلومینیومی ساخته شده که آن را در دسته پرچمداران قرار می‌دهد. طراحی خاص ناتینگ فون 1 در این دستگاه حفظ شده و همچنان شاهد قرارگیری خطوط ال ای دی در قاب پشتی هستیم. این خطوط کمی نسبت به گذشته تغییر کرده‌اند، اما شکل کلی آن‌ها حفظ شده است. البته ناتینگ سعی در بهبود رابط Glyph داشته و برای این موضوع با Swedish House Mafia همکاری کرده است.

این همکاری موجب ساخت آهنگ‌های زنگ و نوتیفیکیشن‌های جدید شده که به صورت اختصاصی روی این دستگاه قرار دارند و تمامی صدا‌های آن‌ها با ال‌ای‌دی‌های پشت دستگاه هماهنگ است. یکی دیگر از نکاتی که در طراحی دستگاه وجود دارد، خمیده شدن حاشیه‌های آن محسوب می‌شود. حاشیه‌های ناتینگ فون 1 کاملا تخت هستند و شباهت زیادی به آیفون‌های اپل دارند، اما حالا کارل پی تصمیم گرفته تا لبه‌های فریم و قاب پشتی مدل دوم را کمی خمیده‌تر کند.

این خمیدگی به دستگاه اجازه می‌دهد تا حس بهتری را به کاربر منتقل کند و در استفاده‌های طولانی مدت دست را اذیت نکند. حاشیه‌های صفحه نمایش نسبت به قبل تغییر کمی داشته‌اند اما این موضوع چندان هم بد نیست زیرا این حاشیه‌ها در اطراف فریم اندازه یکسانی دارند که ظاهر دستگاه را بسیار بهتر می‌کند.

این گوشی همچنین به صفحه نمایش ۶٫۷ اینچی اولد با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده و با اندروید ۱۳ به همراه رابط کاربری اختصاصی NOTHING OS 2.0.0 عرضه خواهد شد. داخل جعبه این گوشی همانند ناتینگ فون ۱ فقط سوزن خروج سیم‌ کارت، کابل یک متری Type-C و دفترچه‌ی راهنما قرار گرفته که کابل نیز همانند بخش پشتی دستگاه طراحی شفافی دارد که با طراحی دستگاه همخوانی و جذابیت بیشتری دارد.

ناتینگ فون ۲ در دو نسخه‌ با حافظه‌ی ذخیره سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی به همراه ۱۲ گیگابایت رم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و انرژی دستگاه توسط باتری ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعتی تامین می‌‌شود که از شارژ سیمی ۳۳ واتی و شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. ناتینگ فون ۲ تا سه به‌روزرسانی بزرگ اندروید و تا چهار سال وصله‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد.

nothing phone 2 در دو رنگ سفید و خاکستری با قیمت ۵۹۹ دلار/۵۷۹ پوند/۶۷۹ یورو در مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود. یک نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی از این گوشی با قیمت ۶۹۹ دلار / ۶۲۹ پوند / ۷۲۹ یورو وجود دارد در حالی که مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۷۹۹ دلار / ۶۹۹ پوند / ۸۴۹ یورو رد دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا