تکنولوژی

میمون‌ها، گیمر شدند!!!

شرکت نورولینک ایلان ماسک موفق شد با اتصال مغز میمون‌ها به رایانه‌ها اجرای بازی‌های ویدئویی توسط این حیوانات را برای اولین بار ممکن کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، یکی از طرح‌های جاه‌طلبانه ایلان ماسک ممکن کردن اتصال مغز انسان‌ها به رایانه‌ها و حذف دستگاه‌ها و سیستم‌های واسطه به منظور تسهیل کنترل رایانه‌ها با فرامین مغزی است. وی برای پیشبرد برنامه‌های خود در این زمینه شرکتی به نام نورالینک را تأسیس کرده تا توسعه این فناوری نوظهور را هدایت کند.

در تازه‌ترین آزمایش در این زمینه، نورالینک تراشه‌ای را در مغز یک میمون کار گذاشت تا این حیوان بتواند با کنترل ذهنی یک بازی ویدئویی را اجرا کرده و مراحل مختلف آن را تکمیل کند.

الون ماسک امیدوار است با ارتقای فناوری‌های ابداع شده در نورالینک در آینده‌ای نزدیک انسان برای اجرای فرمانی مختلف بر روی سیستم‌های رایانه‌ای نیازی به استفاده از انواع گوشی و رایانه نداشته باشد و ارتباط میان انسان و ماشین از طریق انگشت و صدای انسان‌ها با اشغال پهنای باندی مختصر در مغز ممکن شود.

مرحله نهایی این کار مبتنی بر طراحی یک رابط کاربری متصل کننده مغز به ماشین خواهد بود که از سرعت و کیفیت لازم برخوردار خواهد بود. تراشه مورد استفاده بر روی مغز میمون‌ها متشکل از سیم‌های باریکی است که مغز این حیوان را به رایانه‌ای متصل کردند. نورالینک قصد دارد این آزمایش را بر روی حیوانات دیگری مانند خوک‌ها نیز آزمایش کند.

در جریان این آزمایش دو میمون توانستند یک بازی ساده و ابتدایی پینگ‌پونگ را با همکاری هم اجرا کنند. ماسک از ارائه جزئیات فنی بیشتر در مورد این دستاورد خودداری کرده و این کار را به آینده موکول کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا