گیم

معرفی ۵ مورد از بهترین بازی های ابرقهرمانی بزرگسال

اکثر بازی‌های ابرقهرمانی گرچه جذاب بوده، اما اغلب یک ویژگی کم دارند و آن برچسب رده بندی سنی بزرگسال است. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های ابرقهرمانی بزرگسال که تعداد بسیار کمی دارند می‌پردازیم.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، طی دوره‌ای از بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های سینمایی، عموم باور داشتند که رسانه‌های ابرقهرمانی باید مختص تمام سنین عرضه شوند. داستان این رسانه‌ها جذاب و دوست داشتنی بود، اما محبوبیت آن‌ها زمانی به اوج خود رسید که نویسندگان مضامینی مختص به افراد بالغ و بزرگسال را وارد داستان‌ها خود کردند. دلیل اصلی پیشگیری این رویه افزایش سن مخاطبین با علایق قدیمی بود و مطمئنا نویسندگان قصد نداشتند مخاطبین خود را از دست دهند.

در نتیجه این رویه نو و جذاب، رسانه‌های ابرقهرمانی و در راس آن‌ها بازی‌های ویدیویی ابرقهرمانی با مضامینی جدید و جذاب روبرو شدند که آن‌ها را برای مخاطبین بزرگسال خوشایند می‌کرد. ابرقهرمانان و همچنین دشمنان آن‌ها حال دغدغه‌های بزرگ‌تری را به تصویر کشیده و در بخش مبارزات صحنه‌های خون آلود و خشونت آمیز بیشتری را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دادند. حال به همین بهانه، قصد داریم نگاهی به بهترین بازی های ابرقهرمانی بزرگسال داشته باشیم.

Deadpool

ددپول، قهرمانی طناز که علاقه زیادی به شکستن دیوار چهارم داشت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی ابرقهرمانی بزرگسال بود. عرضه بازی Deadpool در سال ۲۰۱۳ این شخصیت دوست داشتنی را به محبوبیتی ویژه در میان مخاطبین رساند. دیالوگ‌های بازی خلاقانه و جذاب بوده و گیم پلی بازی مملو از خشونت و دیگر عناصری بود که مخاطب بزرگسال را سرگرم می‌کردند. تعداد مبارزات در این بازی بسیار بالا و تنش آن‌ها به شکل باور نکردنی زیاد بود و این در حالی است که هیچ مبارزه‌ای بدون مزه پرانی‌های ددپول به پایان نمی‌رسید. تمام این عناصر باعث شد بازی ددپول در دسته بازی های ابرقهرمانی بزرگسال جای بگیرد.

X-Men Origins: Wolverine

ولورین یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان تاریخ بوده و با توجه به ماهیت خشونت بار این شخصیت و گروه ایکس من، ما در زمان عرضه بازی بزرگسال تحت نام ولورین تعجب نکرده و از سوی دیگر به شدت هیجان زده شدیم. بازی X-Men Origins: Wolverine یکی از خشونت آمیزترین بازی‌های ویدیویی بوده که طبیعتا طرفداران این شخصیت و دنیای مارول را به وجد آورد. گیم پلی بازی روان، خشونت آمیز و خون آلود بوده و این بازی را تبدیل به یکی از بهترین بازی های ابرقهرمانی بزرگسال می‌کند. شما در این بازی به شکل مداوم به تکه و پاره کردن دشمنان می‌پردازید و اگر از طرفداران ولورین باشید، هرگز از این عمل لذت بخش خسته نمی‌شوید. ما امید داریم که بازی Marvel’s Wolverine تحت توسعه استودیو اینسامنیاک از این بازی الهام بگیرد.

Prototype

بازی Prototype و inFamous در دوره‌ای یکسان در اختیار ما قرار گرفتند و بازی Prototype رویکردی بزرگسالانه به دنیای ابرقهرمانان داشت. جهان این بازی مملو از خون و تکه‌های منفجر شده بدن انسان‌ها بود که تجربه‌ای خارق العاده را به دستان الکس مرسر برای ما رقم می‌زد. این بازی به مخاطب خود اجازه لذت بردن از اتفاقاتی بسیار تلخ و تاریک را می‌داد و در پس پرده داستانی جالب و جدید را شرح داد. بازی Prototype با وجود سن بسیار بالا، هنوز در میان عاشقان بازی‌های اکشن و ابرقهرمانی محبوب بوده و روزانه توسط کاربران زیادی تجربه می‌شود. گیم پلی بازی بسیار روان و متنوع بوده که به شما اجازه می‌دهد به هر روشی که دوست دارید مسیر خود را از دشمنان پاک سازی کنید. بازی Prototype‌ یکی از قدرتمندترین بازی های ابرقهرمانی بزرگسال است!

Saints Row 4

نسخه سوم در سری بازی Saints Row انقلابی را در سبک خود آغاز کرد و نسخه چهارم به زیباترین شکل ممکن از آن استفاده کرد و آن را به ثمر نشاند. کمدی سیاه مضمون اصلی داستان این بازی بوده که نمودی جذاب در گیم پلی بازی نیز از خود به جای گذاشته است. شوخی‌های بزرگسالانه و آزادی عمل فوق العاده زیاد، باعث شد بازی Saints Row 4 نه تنها نام خود را جادوانه کند، بلکه نسخه‌های پیشین را نیز بار دیگر مورد توجه قرار دهد. یکی از بهترین ویژگی‌های این بازی این بوده که از همان ابتدا شما را با سیلی عظیم از قدرت‌های ابرقهرمانی تجهیز می‌کند و اجازه می‌دهد کاربرانی که چندان با بازی‌های ویدیویی آشنا نیستند نیز بتوانند از این بازی لذت ببرند. علاوه بر آن، استفاده مداوم از مواد مخدر به منظور قدرت بیشتر، به وضوح این بازی را در دسته بازی‌های بزرگسال قرار می‌دهد.

Batman: Arkham Knight

سری بازی Batman Arkham بدون شک یکی از بهترین سری بازی‌های تاریخ ویدیو گیم است. دو نسخه ابتدای این سری بازی گرچه خشونت آمیز بودند، اما هرگز درجه بندی سنی بزرگسال را به خود اختصاص نداده و به مخاطبین با سن پایین‌تر اجازه تجربه این بازی را دادند. اما با گذشت سال‌ها و انتشار بازی Arkham Knight ما با رویه‌ای جدید روبرو شده و این بازی درجه بندی سنی بزرگسال را از آن خود کرد. مضمون تاریک در کنار خشونت بسیار زیاد، این بازی را مستحق حضور در فهرست ما کرده است. جو گاتهام در این بازی به مراتب از جو این شهر در دو نسخه پیشین تاریک‌تر بود و به مخاطبین بزرگسال اجازه می‌داد بیش از هر زمان دیگر با ابرقهرمان محبوب دی سی ارتباط برقرار کنند. درجه بندی سنی بزرگسال به توسعه دهندگان اجازه افزودن مضامینی را به بازی داد که تنها توسط کاربرانی با سنین بالا قابل درک هستند.

بازی های ابرقهرمانی بزرگسال طی سال‌های اخیر متاسفانه از نو از نظر تعداد افت داشته، اما انتظار می‌رود با انتشار بازی Marvel’s Wolverine، دیگر توسعه دهندگان از نو به توسعه و انتشار بازی‌هایی از این دست روی آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا