فناوری اطلاعات

سیاست دولت عدم توقف خدمات رسانی سکوهای داخلی است

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در زمان تخلف تعدادی از کارکنان سکوها، خدمات رسانی آنها نباید متوقف شود، گفت: سیاست دولت عدم توقف خدمات رسانی سکوها در زمان تخلف تعدادی از کارکنان آنهاست و ما این سیاست را دنبال می کنیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در مورد رفع محدودیت تعدادی از سکوهای داخلی گفت: اعتقاد داریم همه سکوها و شرکت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور باید ملتزم به قانون باشند و باید با هر هنجارشکنی برخورد قانونی صورت بگیرد.

وی با اشاره به نامه رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور افزود: ایشان اعلام کردند که همه سکوها و کسب و کارهای فضای مجازی ملتزم به قوانین جمهوری اسلامی هستند و هرگونه هنجار شکنی را بر نمی تابند اما سوال این است وقتی عده ای از کارکنان این سکوها هنجارشکنی اتفاق افتاد چگونه باید برخورد کد و آیا باید آن سکو را تعطیل کرد!

وی با اشاره به اینکه بعضی از این سکوها روزانه به هزاران نفر و بعضی دیگر به میلیون ها نفر خدمات رسانی می کنند، افزود: در مواقعی که عده ای از کارکنان یک سکو اقدام به هنجارشکنی می کنند باید با افراد هنجارشکن، متخلفان و مدیران آنها برخورد شود و باید ملتزم به قانون باشند اما خدمت رسانی سکوها نباید متوقف شود و این سیاست دولت است و ما آنرا دنبال می کنیم.

وزیر ارتباطات در مورد تعداد تماس های تصویری پیامرسان های داخلی اعلام کرد: پیام رسانه «بله» در ایام حج از شش خرداد تا دوم مرداد امسال 12 میلیون تماس تصویری از سوی حجاج با ایران و بلعکس را ثبت کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در صفحه شخصی اش گفتند که دولت فعلی در حوزه اقتصاد دیجیتال حرفی برای گفتن ندارد و منفعل دارد برخورد می کند، توضیح داد: دولت سیزدهم اگر عزم و اراده ای برای توسعه اقتصاد دیجیتال نداشت، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را راه اندازی نمی کرد و برای نخستین بار تمام اختیار دولت و حتی اختیار شخص آقای رییس جمهوری برای تصمیم گیری برای توسعه اقتصاد دیجیتال را تفویض نمی کرد. این کارگروه تا الان هشت جلسه داشته و مصوبات خوبی به تصویب رسیده است و این مسیر ادامه دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه معتقدیم که پایه اقتصاد دیجیتال کشور باید بر سکوهای خودمان باشد، خاطرنشان کرد: رشد سکوهای بومی در حوزه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی و حتی حوزه پلتفرم های کسب و کاری کشور قابل قیاس با یکسال گذشته نیست و این نشان می دهد که توجه ویژه ای نسبت به آن شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا