گیم

معرفی روش‌های کسب درآمد از بازی های ویدیویی

طی سال‌های اخیر کسب درآمد از بازی های ویدیویی برای بسیاری از علاقه‌مندان به صنعت گیم به یک جریان قابل قبول و همه‌شمول تبدیل شده است. با وجود پلتفرم‌های مختلفی گیمرها در اختیار دارند و عرضه بازی‌های متعدد و شگفت‌انگیز، صنعت بازی‌های ویدیویی شاهد افزایش گسترده بازیکنان علاقه‌مند بوده است. انجام بازی‌های ویدیویی می‌تواند راهی عالی برای گذراندن اوقات فراغت باشد و ممکن است به راهی عالی برای کسب درآمد اضافی نیز تبدیل شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازسرگرمی، اگرچه در گذشته ویدیوگیم برای مردم تنها جنبه سرگرمی داشت، اما رفته رفته این صنعت گسترده‌تر شد و  امروزه جهان بازی‌های کامپیوتری به دنیایی بسیار وسیع‌تر از آنچه که عموما تصور می‌شود بدل شده است. اگرچه در یک دهه اخیر کسب درآمد از ویدیوگیم برای گیمرها یک آرزو به حساب می‌آمد، اما اکنون نه تنها این آرزو به حقیقت پیوسته بلکه انجام بازی و کسب درآمد از طریق آن به منبع امرار معاش بسیاری از گیمرها در سرتاسر جهان تبدیل شده است. همچنین، در حال حاضر صنعت ویدیوگیم به بازار ارزهای دیجیتال گره خورده است و بازیکنان می‌توانند به کمک بازی‌های ویدیویی به بستر خرید و فروش ارز‌های دیچیتال دسترسی داشته باشند.

کسب درآمد از بازی‌های ویدیویی به روش‌های متفاوتی ممکن است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. ما در این مقاله به نحوه کسب درآمد از بازی های ویدیویی می‌پردازیم و پلتفرم‌هایی را که می‌توانید در شروع کار از آن‌ها استفاده کنید، ذکر می‌کنیم.

آیا امکان کسب درآمد از بازی های ویدیویی وجود دارد؟

سوالی که ذهن بسیاری از علاقه‌مند به ویدیوگیم را به خود مشغول می‌کند این است که آیا می‌توان با انجام بازی‌های ویدیویی به درآمد رسید؟ در صورتی که پاسخ به این سوال مثبت است، چه روش‌هایی برای کسب درآمد از بازی کردن وجود دارد؟ در واقع، شیوه‌های متعدد و جذابی برای داشتن درآمد از طریق انجام بازی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به انجام بازی‌های آنلاین، تولید محتوا در رابطه با بازی‌های ویدیویی یا فعالیت ژورنالیستی برای رسانه‌های گیمینگ، شرکت در رویدادهای زنده بازی حرفه‌ای و استریم کردن در پلتفرم‌های مختلف اشاره کرد.

با انجام بازی‌های ویدیویی چقدر می‌توانید درآمد کسب کنید؟

مقدار پولی که می‌توانید با انجام بازی‌های ویدیویی به دست آورید بسته به نوع بازی‌هایی که بازی می‌کنید، محتوایی که تولید می‌کنید، پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید و مقدار زمانی که به بازی کردن اختصاص می‌دهید، به‌طور قابل توجهی متفاوت است.
گزارش‌ها حاکی از آن است که گیمرها می‌توانند در هر ساعتی مبلغی مابین ۲۰ تا ۲۰۰ دلار برای انجام بازی درآمد کسب کنند، اما آمار میانگین دقیقی برای ارائه وجود ندارد. در عین حال، درآمد حاصل از انجام بازی‌های ویدیویی را می‌توان با شرکت در فعالیت‌هایی مانند تورنمنت‌ها و مسابقات گیم، که اغلب جوایز تشویقی و نقدی نفیسی ارائه می‌دهند، افزایش داد.

چگونه از بازی کردن پول دربیاوریم؟

موقعیت‌های مناسب متعددی وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها اسم و رسم خود را در صنعت بازی ماندگار کنید و در عین حال که از بازی کردن لذت می‌برید، به‌طور هم‌زمان درآمد کسب کنید. بسته به علایق و نوع بازی و زمانی که به بازی‌ کردن اختصاص می‌دهید، می‌توانید جایگاه خود را در بازی‌های ویدیویی پیدا کنید و در ازای دنبال کردن سرگرمی مورد علاقه‌تان، درآمد کسب کنید. جرارد ویلیامز (Gerard HipHopGamer Williams) که از سال ۲۰۰۷ در زمینه ویدیوگیم فعالیت می‌کند، مثال خوبی برای اثبات امکان کسب درآمد از انجام بازی‌ست.

در ادامه، برخی از روش‌های محبوب و شناخته‌شده برای کسب درآمد از بازی های ویدیویی را مرور خواهیم کرد.

۱. راه‌اندازی کانال یوتیوب

بسیاری از گیمرهای مشتاق در دنیای گیم از طریق کانال یوتیوب کسب درآمد می‌کنند. شما نیز به‌عنوان گیمر می‌توانید پخش‌های زنده یا ویدیوهای از پیش ضبط‌شده بازی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا در حین انجام بازی به‌عنوان مخاطب به شما بپیوندند.
همچنین، می‌توانید آموزش بازی‌های ویدیویی مختلف، آموزش‌های گیم‌پلی، مرور بازی‌ها و نکات کلی بازی را در کانال یوتیوب برای جذب مخاطبان بیش‌تر و کسب درآمد از طریق یوتیوب پست کنید. در صورتی که بینندگان محتوای شما تبلیغات ویدیویی یا بنرهای موجود در ویدیوهای شما را تماشا کنند، درصدی از درآمد تبلیغات به شما تعلق خواهد گرفت.

۲. به یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای ویدیوگیم تبدیل شوید

اگر ترجیح می‌دهید از عوامل پشت صحنه باشید و می‌خواهید در کنار بازیکن حرفه‌ای بودن، طراح بازی نیز باشید، پس تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده بازی ویدیویی ممکن است انتخاب درستی برای شما باشد.
شما می توانید با شرکت‌های طراحی گیم همکاری کنید تا بازی‌های جدید بسازید و بخشی از درآمدتان را از صنعت بازی‌های ویدیویی کسب کنید. توسعه‌دهندگان بازی با شرکت بازی‌های ویدیویی برای کسب درآمد همکاری می‌کنند و میانگین حقوق آن بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار در سال است. می‌توانید اطلاعیه‌های شغلی را مرور کنید تا بفهمید داشتن کدام مهارت‌ها برای تبدیل شدن به توسعه‌دهنده بازی الزامی است؛ زیرا هر شرکتی احتمالاً نیازمندی‌های متفاوتی خواهد داشت.

۳. کسب و کاری در زمینه آموزش بازی‌های ویدیویی راه‌اندازی کنید

اگر در کنار انجام بازی به آموزش ویدیوگیم علاقه دارید، می‌توانید این دو علاقه را با هم ترکیب کنید تا کسب و کاری مرتبط با آموزش بازی‌های ویدیویی راه‌اندازی کنید. به‌عنوان مربی بازی‌های ویدیویی، مسئولیت‌های شما شامل ضبط گیم‌پلی واکترو (walk through)، ارائه نکات و توصیه‌هایی به گیمرها و کمک به بازیکنان برای بهبود در هنگام تمرین برای مسابقات بازی‌های ویدیویی است.
می‌توانید کسب‌وکار مربی‌گری خود را راه‌اندازی کنید. وظایف شما ترکیبی از آموزش یک به یک و تماشای ویدیوهاست تا مخاطبان شما بیش‌تر احساس مشارکت و انگیزه برای انجام بازی داشته باشند. مربیان بازی‌های ویدیویی بسته به تخصص، بازی و عوامل دیگر می‌توانند بین ۲۶۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار در سال درآمد کسب کنند.

۴. فعالیت به‌عنوان خبرنگار بازی‌های ویدیویی

یکی دیگر از روش‌های شگفت‌انگیز برای دنبال کردن علاقه‌تان به بازی‌های ویدیویی این است که به‌عنوان روزنامه‌نگار بازی‌های ویدیویی فعالیت کنید. به‌عنوان خبرنگار، شما در مورد نسخه‌های جدید بازی و شرکت‌های بازی‌سازی گزارش می‌دهید، بازی‌ها را انجام می‌دهید و درباره آن‌ها نقد می‌نویسید و همچنین در مورد مسابقات بازی و موارد دیگر مطالب مختلف ارائه می‌کنید.
می‌توانید روزنامه‌نگار مستقل بازی‌های ویدیویی باشید یا برای نشریه‌ای که در حوزه بازی‌های ویدیویی فعالیت دارد بنویسید. به‌طور متوسط، اکثر روزنامه‌نگاران ویدیوگیم بر اساس تخصص، مشخصات و کارنامه خود بین ۲۶۰۰۰ تا ۱۰۳۰۰۰ دلار درآمد دارند.

۵. در تست کنترل کیفی شرکت کنید

زمانی که بازی‌های ویدیویی در مرحله توسعه هستند، قبل از انتشار بازی شرکت توسعه‌دهنده به آزماینده بازی نیاز دارد. این یعنی انجام بازی، ارائه بازخورد در مورد کیفیت و خود بازی، و گزارش هر گونه اشکال یا نقص که در بازی مشاهده می‌شود از وظایف کنترل‌کننده کیفیت به حساب می‌آید.
به‌عنوان یک آزماینده کیفی، می‌توانید با یک بازی جدید یا ارتقا یافته کار کنید و به بهتر شدن آن کمک کنید. تسترهای تضمین کیفیت بازی‌های ویدئویی می‌توانند به‌طور متوسط حدود ۵۰۰۰۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشند، اما همچنین می‌توانند بر اساس تجربه به سطح بالاتری از درآمد دست یابند.

۶. در سرویس توییچ استریم کنید

توییچ (Twitch) یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریم بازی در جهان است و بسیاری از گیمرها با پخش گیم‌پلی بر روی این پلتفرم درآمد واقعی کسب می‌کنند. توییچ همچنین یکی از معتبرترین اپلیکیشن‌های درآمدزا در حیطه گیم است. بنابراین، یادگیری نحوه کسب درآمد در Twitch نتیجه رضایت‌بخشی به‌همراه خواهد داشت. سرویس Twitch کاربران را قادر می‌سازد تا از طریق استریم گیم‌پلی، تبلیغات، جذب مخاطب و موارد دیگر درآمد کسب کنند. پلتفرم Twitch می‌تواند روشی سودآور برای تبدیل سرگرمی شما به منبعی برای کسب درآمد و جذب مخاطب باشد.

۷. خودآموز بازی‌های ویدیویی تولید کنید

به‌عنوان یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از بازی های ویدیویی می‌توانید خودآموزهای تخصصی ویدیوگیم‌های مختلف بسازید و آن‌ها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند YouTube و Twitch ارسال کنید تا درآمد بیش‌تری کسب کنید. می‌توانید به دیگران آموزش دهید که چگونه بازی‌های جدید و ارتقا یافته را بازی کنند و دانش‌ خود را به دیگران منتقل کنید. می‌توانید روی یک بازی خاص تمرکز کنید یا برای بسیاری از بازی‌ها خودآموز تولید کنید تا مخاطبان متعددتری داشته باشید.

سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که در ازای انجام بازی به شما پول می‌دهند

اگر به دنبال راهکارهای بیش‌تری برای کسب درآمد در حین انجام بازی هستید، گزینه‌های دیگری به‌صورت آنلاین در بازی‌های موبایل و وب‌سایت‌ها در دسترس هستند. در مورد نحوه کسب درآمد از بازی، ما برخی از گزینه‌های جایگزین برای کسب درآمد در حین بازی در تلفن همراه یا رایانه را معرفی خواهیم کرد.

۱. Mistplay

اپلیکیشن Mistplay یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های بازی است که به کاربران اجازه می‌دهد در حین اجرای بازی درآمد کسب کنند. علاوه بر این، Mistplay یک شبکه اجتماعی داخلی دارد که بازی را سرگرم‌کننده می‌کند و کاربران علاوه بر بازی و کشف بازی‌های جدید، کارت‌های هدیه دریافت می‌کنند.
Mistplay به‌عنوان هم به‌عنوان وب‌سایت بازی و هم برنامه تلفن همراه در دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است.

۲. Blitz

از طریق Blitz، کاربران می‌توانند به‌طور همزمان با سایر اعضای تیم بازی کنند و در حین بازی با استفاده از امتیازات کارت‌های هدیه، درآمد کسب کنند. می‌توانید پازل حل کنید و طیف گسترده‌ای از بازی‌ها را از جمله بازی‌های یک نفره، بینگو، Pool ،Helix Jump، Ball Blast ،Blackjack و پوکر را با Blitz انجام دهید.
اپلیکیشن Blitz در حال حاضر به‌عنوان اپلیکیشن تلفن همراه در اندروید و iOS در دسترس است

۳. Skillz Gaming

پلتفرم Skillz Gaming سرویسی برای ورزش‌های الکترونیکی با بازی‌های مختلف در دسترس بازیکنان است. مشابه اپلیکیشن Blitz، اسکیلز گیمینگ نیز دارای بازی‌های پازلی، بازی‌های ساده و آسان و بازی‌های مبارزه‌ای برای رقابت با دیگر بازیکنان وجود دارد. درآمد بازیکنان از سرویس اسکیلز گیمینگ با دریافت پول نقد PayPal یا با واریز به حساب PayPal بازیکنان پرداخت می‌شود.
در حال حاضر Skillz Gaming به‌عنوان وب‌سایت بازی و اپلیکیشن تلفن همراه برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است.

۴. VeryDice

سرویس VeryDice یک اساس ساده دارد: تاس بیندازید و بلیط‌های قابل نقد کردن برنده شوید. بازیکنان برای هر بار تاس اندازی بلیط برنده می‌شوند و جوایز بلیط بسته به شماره تاس آن‌ها متفاوت است. کاربران می‌توانند بلیت‌ها را برای اقلامی مانند وسایل الکترونیکی، اسباب‌ها و موارد دیگر به جای کارت‌های هدیه یا کوپن نقد کنند.

Skillz Gaming به‌عنوان وب‌سایت بازی و اپلیکیشن تلفن همراه در دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است.

۵. Brain Battle

برین بتل به کاربران امکان می‌دهد که در حین انجام بازی‌های ویدیویی، با شانس کسب پول نقد، پول برنده شوند. هم‌زمان که کاربران بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند، در قرعه‌کشی‌های جوایز نقدی شرکت می‌کنند تا با انجام انواع مختلف بازی‌ها، شانس برنده شدن پول واقعی به آن‌ها ارائه کند.

Brain Battle در حال حاضر به‌عنوان اپلیکیشن موبایل در اندروید و iOS در دسترس است.

۶. GAMEHAG

پلتفرم GAMEHAG با جمع‌آوری جواهراتی که می‌توان از آن‌ها برای بازخرید جوایز استفاده کرد، به کاربران برای انجام بازی‌ها پاداش می‌دهد. بازیکنان GAMEHAG که عمدتاً بر روی بازی‌های فانتزی تمرکز می‌کنند، می‌توانند هنگام بازی و تعامل با دیگر بازیکنان، soul gem جمع‌آوری کنند. جواهرات را می‌توان برای کارت‌های هدیه، کوپن‌ها و گزینه‌های جدید که اغلب به بازی اضافه می‌شوند، معاوضه کرد.
سرویس GAMEHAG در حال حاضر به‌عنوان وب‌سایت بازی و اپلیکیشن تلفن همراه برای دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا