گیم

مشخصات پلی استیشن 5 پرو فاش شد

یکی از افشاگرهای معروف به تازگی مشخصات دقیق‌تری از پردازنده گرافیکی و ویژگی‌های پلی استیشن 5 پرو منتشر کرده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، با ورود به نیمه دوم چرخه عمر کنسول‌های نسل نهم، بسیاری از گیمرها بی‌صبرانه منتظر معرفی و عرضه کنسول‌های میان نسلی پلی استیشن و ایکس باکس هستند. در همین راستا، تا به امروز گمانه‌زنی‌های زیادی در این رابطه مطرح شده که در تازه‌ترین خبرها، ساعاتی پیش مشخصات کامل سخت افزار PS5 Pro فاش شد.

تام هندرسون، یکی از اینسایدرهای قابل اعتماد صنعت بازی‌ها، به تازگی در پیامی مشخصات سخت افزار پلی استیشن 5 پرو را منتشر کرده که با استناد بر ادعای این افشاگر، ظاهرا کنسول میان نسلی پلی استیشن از نظر قدرت پردازشی تفاوت فاحشی با مدل فعلی دارد.

بر اساس اظهارات هندرسون، مهم‌ترین قابلیت PS5 Pro، استفاده از فناوری سوپر رزولوشن آپ اسکیلینگ اختصاصی پلی استیشن (Playstation Spectral Super Resolution به اختصار PSSR) است. به لطف این ویژگی انحصاری، نرخ فریم بازی‌ها تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و حتی گفته شده در آپدیت‌های آینده این دستگاه از رزولوشن 8K نیز پشتیبانی خواهد کرد.

از طرفی، پردازنده گرافیکی کنسول پلی استیشن 5 پرو به واسطه استفاده از معماری جدید، حدود ۴۵ درصد سرعت رندر نسبت به مدل فعلی بیشتر شده است. همچنین، عملکرد قابلیت ری تریسینگ ۲ تا ۳ برابر بهبود یافته و چه بسا در برخی از شرایط شاهد این عملکرد تا ۴ برابر افزایش می‌یابد.

به گفته هندرسون، قدرت خام محاسبه تراشه گرافیکی دستگاه، ۳۳.۵ ترافلاپس بوده که بیش از ۳ برابر قدرت پردازشی دستگاه فعلی است. از دیگر ویژگی‌های پردازنده گرافیکی پلی استیشن 5 پرو می‌توان به معماری یادگیری ماشینی شخصی‌سازی شده و همچنین سیستم شتاب‌دهنده هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت و افزایش نرخ فریم بازی‌ها اشاره کرد.

در انتها، آقای تام هندرسون خاطرنشان کرده که کنسول PS5 Pro در تعطیلات سال ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار خواهد شد. با این حال، هنوز هیچ منبعی به قیمت این کنسول قدرتمند اشاره نکرده است. از طرفی، دقت داشته باشید شرکت سونی هیچ کدام یک از ادعاهای فوق را تایید نکرده و این اطلاعات در حد یک شایعه به حساب می‌آیند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا