مدیریت رویدادهای بزرگ فناوری با سه ربات خدماتی
رباتهای جدید، راه حلهای ایمنی برای برگزاری رویدادهای زنده در زمان همهگیری بیماری کرونا هستند و در همین راستا شرکت “چیتا موبایل” از سه ربات جدید رونمایی کرده است.
به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، برای بسیاری از علاقهمندان به فناوری، اولین نشانهای که کووید-19 به طور گسترده بر علاقه آنها تأثیر گذاشت، در ماه فوریه بود، هنگامی که کنگره جهانی موبایل در بارسلونا در پی شیوع کووید-19 و در تلاش برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا لغو شد.
سپس در ماههای بعد مشخص شد که متوقف کردن و لغو رویدادهای بزرگ فناوری برای توقف آنچه در نهایت به یک بحران جهانی تبدیل شده است، کافی نیست.
اکنون شرکت رباتیک “چیتا موبایل”(Cheetah Mobile) در تلاش برای تأمین ایمنی رویدادهای فناوری آینده در مقابله با کووید-19 و سایر بیماریهای همهگیر احتمالی از سه ربات خدماتی مبتنی بر هوش مصنوعی به نامهای “GreetBot”، “EngageBot” و “FanBot” رونمایی کرده است.
این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود آورده است: این ناوگان از رباتهای جدید و ضد کرونای شرکت “چیتا موبایل” یک روش جدید و ایمن در برابر شیوع کووید-19 و تجربه بهتر، تعاملی و همراه با حفظ فاصله اجتماعی را برای طراحان رویدادها و شرکت کنندگان، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین ارائه میدهد.
ربات موسوم به “GreetBot” امکان پذیرش بدون تماس، ارائه اطلاعات رویداد و راهنمایی شرکت کنندگان حضوری را فراهم میکند. این ربات همچنین میتواند هویت افراد را تأیید کند و تب آنها را بدون لمس بسنجد.
ربات “GreetBot” برای بازدیدکنندگان آنلاین، امکان پرسوجو به صورت زنده و در زمان واقعی و همچنین برگزاری تورهای مجازی را در مکانهای مختلف فراهم میکند. در واقع این ربات در نمایشگاه بینالمللی اتومبیل پکن 2020 آزمایش شد، جایی که به شرکت کنندگان اجازه میداد به خودروهایی که بیشتر پسندیدند، رای دهند و گزینههای برتر را معرفی میکرد.
ربات موسوم به “EngageBot” نیز اطلاعات دقیق رویدادها مانند برنامهها و موضوعات رویداد و نقشههای محل برگزاری را در نمایشگر بزرگ خود برای شرکتکنندگان در محل رویداد نمایش میدهد. همچنین قادر است به صورت صوتی به سوالات شرکتکنندگان پاسخ دهد.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، “EngageBot” با فناوری پیشرفته هوش مصنوعی به عنوان یک عامل بازاریابی عمل میکند و نیاز به ارتباط انسانی را از بین میبرد.
در آخر، ربات موسوم به “FanBot” یک دستگاه فروش سیار متحرک و خودران است که میان وعدهها و نوشیدنیها و خوراکیهای مخصوص پذیرایی از شرکتکنندگان در رویدادهای حضوری را ارائه میدهد. البته این ربات مجهز به یک سیستم پرداخت بدون تماس برای جلوگیری از شیوع کووید-19 است.
شرکت سازنده میگوید این ربات با استفاده از هوش مصنوعی سعی میکند نیازهای شرکت کنندگان را پیشبینی کند.
همه این رباتها از سیستم عامل اختصاصی گفتاری موسوم به “OrionStar” که مخصوص شرکت “چیتا موبایل” است، استفاده میکنند و دارای دقت گفتاری بیش از 90 درصد هستند.
شاید چشمگیرترین فناوری به نمایش درآمده در این ناوگان جدید از رباتهای “چیتا موبایل”، فناوری هوش مصنوعی “OrionStar” باشد که به هر سه ربات این امکان را میدهد تا قابلیتهای هوش مصنوعی را شامل فناوری تشخیص چهره، فناوریهای صوتی و حتی درک احساسات به طور یکپارچه در خود ادغام کنند.
“چیتا موبایل” در ماههای اخیر از ربات “master tea” نیز که یک ربات انساننمای باریستا است، رونمایی کرد که قادر است چای و قهوه را به صورت حرفهای و با طعم عالی در اختیار مشتریان قرار دهد.
اگرچه بیماری همهگیر کووید-19 در سطح جهانی تأثیر فاجعهباری برجای گذاشته است و هنوز هم هر روزه بر آمار قربانیان این ویروس منحوس افزوده میشود، اما پیشرفتهای فنی و علمی در زمینه رباتیک و سایر زمینهها مانند پزشکی را نیز موجب شده است که شاید اگر شیوع کرونا نبود، آنها را نمیدیدیم یا دیرتر شاهد محقق شدن آنها بودیم.