موبایل

برای خرید آیفون منتظر آیفون ۱۳ بمانیم؟

دوباره به بازه‌ای از سال رسیدیم که تمامی نگاه‌‌ها در دنیای تکنولوژی به اپل و نسل جدید پرچم‌دارانش معطوف شده است. خانواده‌ی آیفون ۱۳ که احتمالا در هفته‌ی سوم سپتامبر (حدود یک ماه دیگر) معرفی خواهند شد، قرار است در بسیاری از بخش‌ها تغییرات عمده‌ای نسبت به نسل‌های قبل داشته باشند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ از جمله بهبودهایی که در آیفون ۱۳ انتظار دیدن‌شان را داریم می‌توان به به‌روز رسانی دوربین‌ها، افزایش ظرفیت باتری، ناچ کوچکتر در بالای نمایشگر، حضور نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی و بهبود در عملکرد کلی دستگاه اشاره کرد.

اما اگر قصد خرید آیفون را دارید، بهتر است یکی از مدل‌های موجود در بازار را انتخاب کنید یا صبر کردن برای آیفون ۱۳ ارزشش را خواهد داشت؟

انتظارات از آیفون ۱۳

با توجه به سنت همیشگی اپل در تغییر طراحی محصولات که هر دو یا حتی سه نسل یک بار اتفاق می‌افتد، انتظار داریم آیفون ۱۳ تا حد زیادی به آیفون ۱۲ شباهت داشته باشد.

این خانواده شامل ۴ عضو خواهد بود که کوچکترین آن‌ها آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر ۵/۴ و بزرگترین آن‌ها آیفون ۱۳ پرو مکس با صفحه نمایش ۶/۷ اینچی خواهند بود.

دو عضو دیگر شامل آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو با نمایشگرهای هم‌اندازه‌ی ۶/۱ اینچی خواهند بود. درست مانند ترکیبی که در خانواده‌ی آیفون ۱۲ شاهد بودیم.

با توجه به شایعاتی که تا کنون منتشر شده، به نظر می‌رسد دو مدل پرو و پرو مکس به نمایشگر همیشه روشن مشابه آنچه در اپل واچ حضور دارد مجهز خواهند شد. برتری دیگر این دو گوشی نسبت به آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی، برخورداری آن‌ها از نمایشگر ProMotion است که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مشابه آیپد پرو را به خانواده‌ی آیفون‌ها می‌آورد.

همچنین، ناچ بالای نمایشگر که محل قرار گیری دوربین سلفی، اسپیکر و Face ID است هم در سری آیفون ۱۳ تغییر کرده و کوچکتر شده است. طبق گزارش‌ها، اپل پهنای این بریدگی را در نسل جدید تا ۳۰ درصد کاهش داده است.

از دیگر ویژگی‌های مهمی که در خبرها بسیار به آن پرداخته شده، دوربین‌های جدید و به‌ ویژه دوربین‌های آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس هستند. این مدل‌ها به لنزهایی بزرگتر نسبت به نسل قبل مجهز خواهند شد که از ویژگی‌هایی مانند لنز عریض مجهز به تثبیت جابجایی سنسور برخوردار خواهند بود.

پس از معرفی آیفون ۱۳ چه تغییراتی در نسل‌های قبل رخ می‌دهد؟

در حالی‌ که اپل همیشه پس از معرفی آیفون جدید، دست به کاهش قیمت مدل‌های قدیمی‌تر و توقف تولید بعضی از آن‌ها می‌زند، این موضوع به دلیل مسائل مختلفی از جمله بحران‌های ناشی از شیوع کرونا این بار کمی پیچیده‌تر شده است.

در حال حاضر قیمت نسل‌های مختلف آیفون به این صورت است:

  • آیفون SE معادل ۳۹۹ دلار
  • آیفون XR معادل ۴۹۹ دلار
  • آیفون ۱۱ معادل ۵۹۹ دلار
  • آیفون ۱۲ معادل ۶۹۹ دلار
  •  آیفون ۱۲ پرو معادل ۹۹۹ دلار

پس از معرفی خانواده‌ی آیفون ۱۳، قطعا قیمت آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس کاهش خواهد یافت. مدل استاندارد آیفون ۱۲ احتمالا با کمی کاهش قیمت در حوالی قیمت فعلی‌اش خواهد ماند و قیمت آیفون ۱۱ با قیمت فعلی آیفون XR برابر خواهد شد.

بخریم یا نخریم؟

با توجه به زمانی که در آن قرار داریم، هر ساله طرفدارن آیفون در این بازه در دوراهی میان خریدن یا نخریدن گوشی جدید اپل سرگردان می‌مانند. البته در بازار کشور ما عواملی مثل نرخ ارز و جو بازار نیز در قیمت بسیار تاثیرگذار هستند و نباید بودجه‌ی مورد نظر را هم فراموش کرد.

اما اگر بحث قیمت مطرح نباشد، حتی اگر استفاده از تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های جدیدی که ممکن است در نسل بعدی معرفی شوند برای‌تان اهمیت چندانی ندارد، پیشنهاد ما این است که صبر کنید تا آیفون ۱۳ معرفی شود.

حتی اگر صبر کردید و در نهایت از خرید آیفون ۱۳ منصرف شدید و به سراغ نسل‌های قبل رفتید، باز هم چیزی را از دست نداده‌اید! با توجه به اینکه پس از معرفی آیفون‌های جدید قیمت نسل‌های قبل کاهش می‌یابد، شما در نهایت هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا