فناوری اطلاعات
مدیریت خدمات فناوری اطلاعات- ITSM

البرز فاوا نیوز، مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا همان ITSM با استفاده از ITIL که به روشها را تعریف و مستند نموده برای رفع نیازهای مشتریان و اولویتبندی آنها تلاش می نماید.
همانطور که در بالا اشاره کردیم ITSM دارای بخشهای زیر میباشدکه در واقع همان بخشهای اصلی ITIL هستند.
پشتیبانی از سرویس IT
- مدیریت پیکربندی: جنبه فیزیکی و منطقی زیرساخت و سرویسهای IT
- مدیریت تغییرات: روشهای استاندارد جهت مدیریت مؤثر تمامي تغییرات
- مدیریت انتشار: تست، بررسی و انتشار تغییرات در محیط فناوري اطلاعات
- مدیریت رویدادها: فرایندهای روزانهاي كه بازيابي خدمات نرمال قابل قبول با کمترین تأثیر در کسب و کار را به دنبال دارد.
- مدیریت مشكلات (مسائل): تشخیص علل ریشهای رویدادها با تلاش برای از حذف و مدیریت آنها
- میز سرویس: یک function (نه فرایند) که نقطه مرکزی اتصال بین کاربران و IT را فراهم میکند.
- مدیریت دسترس پذیری: بهینهسازی سرویسها و قابلیتهای زیرساخت IT و پشتیبانی برای به حداقل رساندن از دسترس خارج شدن خدمات و ارائه سطوح پایدار خدمات برای رفع نیازهای کسب و کار
- استمرار سرویسهای IT: مدیریت توانمندیهای سازمان به منظور فراهم آوردن سطح لازم و ضروری از خدمات پس از بروز وقفه
- مدیریت ظرفيت: سازمان را برای مدیریت فني منابع و برنامهريزي استراتژیک برای نیازمندیهای منابع آتي توانمند ميسازد
- مدیریت سطح خدمات: نگهداری و بهبود سطح سرویس برای سازمان
- مدیریت مالی خدمات IT: مدیریت هزینههای مرتبط براي جمعآوري و فراهم کردن منابع مورد نیاز سازمان جهت پاسخگوئي به نیازها
ارائه (تحويل) سرويس IT
- مدیریت دسترس پذیری: بهینهسازی سرویسها و قابلیتهای زیرساخت IT و پشتیبانی برای به حداقل رساندن از دسترس خارج شدن خدمات و ارائه سطوح پایدار خدمات برای رفع نیازهای کسب و کار
- استمرار سرویسهای IT: مدیریت توانمندیهای سازمان به منظور فراهم آوردن سطح لازم و ضروری از خدمات پس از بروز وقفه
- مدیریت ظرفيت: سازمان را برای مدیریت فني منابع و برنامهريزي استراتژیک برای نیازمندیهای منابع آتي توانمند ميسازد
- مدیریت سطح خدمات: نگهداری و بهبود سطح سرویس برای سازمان
- مدیریت مالی خدمات IT: مدیریت هزینههای مرتبط براي جمعآوري و فراهم کردن منابع مورد نیاز سازمان جهت پاسخگوئي به نیازها