فناوری اطلاعات

مجازات اپراتور کانادایی به علت اختلال گسترده روز جمعه

رگولاتوری کانادا، اپراتور «راجرز کامیونیکیشن» را به علت ۱۹ ساعت اختلال در روز جمعه که دسترسی میلیون‌ها نفر به اینترنت، خدمات مخابراتی و بانکی و پلیس را مختل کرد، جریمه کرد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، راجرز کامیونیکیشن موظف است معادل ۵ روز خدمات اعتباری رایگان را به مشترکان خود ارائه دهد. قطعی خدمات این اپراتور در روز جمعه شبکه بانکی کانادا را نیز برای بسیاری از افراد غیرقابل دسترس کرد.

رویداد مذکور باعث انتقاد گسترده دولت کانادا، مشتریان و نیز سیاستمداران این کشور شد که معتقد بودند این اختلال بر امنیت ملی کانادا و اقتصاد آن تأثیر منفی گذاشته است. رگولاتوری کانادا به راجرز کامیونیکیشن ده روز فرصت داده تا علل اختلال و قطعی شبکه که میلیون‌ها کانادایی را دچار مشکل کرد، افشا کند.

راجرز در واکنش به این رویداد اعلام کرد: «ما می‌دانیم که باید اعتماد مشتریانمان را دوباره به دست آوریم و به عنوان گام اول معادل ۵ روز خدمات را به رایگان به آنها ارائه می‌دهیم.»

این اپراتور ۱۰ میلیون مشترک خدمات بی سیم و ۲.۲۵ میلیون مشترک اینترنت دارد و ارزش مالی خدمات اعتباری رایگان آن به مشتریان آسیب دیده بین ۶۵ تا ۷۵ میلیون دلار کانادا برآورد می‌شود.

یکی دیگر از پیامدهای اختلال خدمات این اپراتور ناممکن شدن هماهنگی انجام پروازها بود. در مجموع ۵۰ سوال برای پاسخگویی در مورد علل وقوع این اختلال از سوی دولت کانادا درنظر گرفته شده است که راجرز باید تا ۲۲ جولای به آنها پاسخ دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا