تکنولوژی

فروش تراشه کره جنوبی 50 درصد کاهش یافته است

کره جنوبی با یک معضل ژئوپلیتیکی مواجه است زیرا از سوی ایالات متحده تحت فشار است تا صادرات نیمه هادی خود به چین را محدود کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از گیزموچاینا؛ چین بزرگترین بازار نیمه هادی جهان و بزرگترین شریک تجاری کره جنوبی است. با این حال، با افزایش فشار ایالات متحده بر جنگ چیپ، کره جنوبی تقریباً 50 درصد از درآمد خود را از فروش به چین از دست داد.

چین مهمترین مشتری شرکت های نیمه هادی کره جنوبی است. در سال 2021، تقریباً 50 میلیارد دلار درآمد نیمه هادی از چین حاصل شد. این بیش از 39 درصد از صادرات نیمه هادی کره جنوبی را تشکیل می دهد.

با این حال، تحت محدودیت‌های فزاینده ایالات متحده، کره جنوبی کاهش 16.6 درصدی سالانه در کل صادرات خود را گزارش کرد. درآمد نیمه هادی ها که بیشترین صادرات کشور را به خود اختصاص داده است، 44.5 درصد کاهش یافت.

در سال 2022 با وجود اینکه کل صادرات کره 6.1 درصد رشد کرد، صادرات به چین، شریک اصلی تجاری این کشور، 4.4 درصد کاهش یافت. قیمت قطعات نیمه هادی هسته ای مانند DRAM، NAND و تراشه های حافظه با تضعیف تقاضا و انباشته شدن انباشته ها کاهش یافت که به شدت به صنعت آسیب زد.

شرکت های نیمه هادی کره جنوبی مانند سامسونگ و SK Hynix متحمل ضرر بیشتری در این جنگ خواهند شد، زیرا آنها نه تنها با کاهش شدید درآمد صادراتی خود روبرو هستند بلکه با کاهش تولید در کارخانه های چینی خود نیز روبرو هستند. این شرکت ها مواد، فناوری و تجهیزات مختلفی را برای تولید تراشه ها به چین وارد می کنند که بیش از 50 درصد آن به مشتریان چینی فروخته می شود.

با تحریم‌های جدید صادرات نیمه‌رسانا، این شرکت‌های کره جنوبی نمی‌توانند هر چیزی را که برای تولید تراشه لازم است به چین وارد کنند که منجر به کاهش تولید و از دست دادن تجارت می‌شود.

سئول تاکنون از اتخاذ موضع قاطع در جنگ فناوری آمریکا و چین خودداری کرده است. نبرد نیمه هادی که با قانون چیپ ها و علم ایالات متحده آغاز شد، منجر به تحریم های جهانی بر صادرات تراشه ها به چین شد. کشورهایی مانند ژاپن، هلند، تایوان و غیره قبلاً به آمریکا پیوسته و تحریم های خود را گسترش داده اند.

اکنون فشار بر کره جنوبی برای پیروی از این موضوع است. وزارت کره جنوبی گفت که این ممنوعیت باری است که آنها نمی توانند از آن اجتناب کنند. اگرچه کره جنوبی بزرگترین شریک تجاری خود را از دست خواهد داد، اما همچنان ممکن است مجبور شود با ایالات متحده همراه شود زیرا آمریکا دارای حق امتیاز برای برخی از فناوری های کلیدی مورد استفاده توسط شرکت های کره ای است.

کره جنوبی اکنون با بزرگترین تصمیم مواجه است که آیا فناوری های ایالات متحده را انتخاب کند یا بازار چین. با این حال، با توجه به تنش های ژئوپلیتیکی با کره شمالی، سئول نمی تواند آمریکا را که متحد اصلی نظامی آن است، از دست بدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا