فناوری اطلاعات

فراخوان سامانه زیرنویس خودکار فیلم‌ها برای ناشنوایان

فراخوان طراحی سامانه زیرنویس خودکار فیلم‌ها برای ناشنوایان توسط معاونت علمی و فناوری منتشر شد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری، بهره‌گیری بیشتر افراد ناشنوا یا کم‌شنوا از فیلم‌های آموزشی هدف یک فراخوان فناورانه شد. همه شرکت‌ها و مراکز علمی برای کمک به توسعه و تولید سامانه، طراحی و آماده‎سازی نرم‌افزار زیرنویس برای فیلم‌های آموزشی به زبان فارسی فراخوانده شدند.

شاید شیوع بیماری کرونا در ایران و تغییر شیوه آموزشی کشور به مدل آنلاین و برخط، بهانه خوبی برای بررسی نواقص و مشکلات نظام آموزشی آنلاین کشور است. این سبک از آموزش برای افراد دارای معلولیت‌های ناشنوایی، کم‌شنوایی و مبتلا به جسمی و ذهنی مشکل است و این افراد از فهم برخی مطالب ارائه شده بازمی‌مانند.

با توجه به اینکه ناشنوایان، کم‌شنوایان و افراد دارای ناتوانی‌های جسمی و ذهنی نمی‌توانند از فیلم‌های آموزشی به خوبی استفاده کنند، یک فراخوان در این زمینه منتشر شده است تا فناوران بتوانند چنین سامانه ای را طراحی کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای توسعه سامانه زیرنویس خودکار فیلم‌های آموزشی فراخوانی منتشر و اعلام کرده است از طرح‌های فناورانه تولید این سامانه در قالب اعطاء تسهیلات بلاعوض و وام حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا