گیم

عرضه دموی بازی ها در ایکس باکس گیم پس از سال ۲۰۲۳

شرکت مایکروسافت چندی پیش از سرویس Project Moorcroft پرده برداشت که به لطف آن دموی برخی از بازی ها به طور رایگان در ایکس باکس گیم پس منتشر می‌شوند.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، تام هندرسون، یکی از اینسایدرهای معروف صنعت بازی‌های ویدیویی، در پیامی از احتمال عرضه دموهای بازی‌ها در گیم پس خبر داد. حال با برگزاری رویداد سامر گیم فست و کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت، در نهایت این گزارش‌ها به حقیقت پیوستند و ردموندی‌ها در خلال مراسم به معرفی پروژه مون‌کرافت پرداختند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این سرویس روی تجربه دموهای بازی‌های منتشر نشده و همچنین کشف عناوین جدید و مختلف برای مشترکین گیم پس تمرکز دارد و در کنار آن، مایکروسافت به دنبال همکاری هرچه بیشتر با توسعه‌دهندگان مستقل است. در حقیقت، ردموندی‌ها مدعی هستند به تمامی بازی‌سازانی که در این پروژه شرکت کنند، پاداش ویژه‌ای اعطا می‌کند. علاوه بر این، گفته شده که سازندگان گزارش‌هایی درباره عملکرد عناوین خود در میان بازیکنان دریافت می‌کنند. این موضوع بدون شک می‌تواند در بهبود بازی‌ها تاثیر مثبت بگذارد. البته، مایکروسافت هنوز جزئیات زیادی از سیستم اعطای پاداش به بازی‌سازان ارائه نکرده است.

در ادامه، همان‌طور که شایعه شده بود، ردموندی‌ها از همکاری خود با شرکت سامسونگ نیز پرده برداشتند. بر این اساس، خبر خوب برای کاربران تلویزیون‌های جدید سامسونگ این است از روز نهم تیر ماه سال جاری (مصادف با ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۲ میلادی) بدون نیاز به کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و یا ایکس‌باکس سری اس و صرفا با استفاده از یک کنترلر مناسب می‌توانند از تجربه‌ و استریم بازی‌های حاضر در گیم پس لذت ببرند. همچنین، مایکروسافت وعده داده که سرویس ابری ایکس باکس یا همان کلاود گیمینگ در کشورهای بیشتری در دسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد.

دقت داشته باشید که سیاست شرکت سونی در خصوص انتشار دموهای برخی از بازی‌ها در پلی‌استیشن پلاس پریمیوم متفاوت‌تر از رویکرد ردموندی‌ها است. در واقع، ژاپنی‌ها قصد دارند دمو بازی‌ها گران‌تر از ۳۴ دلار را به طور رایگان در سرویس مزبور  منتشر کنند. از طرفی، نکته مهم ماجرا این است که وظیفه‌ی ساخت این نسخه برعهده استودیوهای داخلی سونی بوده و بازی‌سازان هیچ نقشی در توسعه‌ی این دموها ندارند. هرچند، قرار نیست که دموهای این دسته از عناوین همزمان با انتشار آن‌ها در دسترس قرار بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا