گیم

عرضه‌ی Diablo Immortal عقب افتاد

بازی Diablo Immortal از عناوین جنجالی شرکت بلیزارد که قرار بود اواخر سال ۲۰۲۱ برای پلتفرم موبایل منتشر شود، تا اوایل سال ۲۰۲۲ تأخیر خورده و تا زمانی که کیفیت بازی به حد مورد انتظار طرفداران نرسد، خبری از انتشار این اثر اکشن نقش‌آفرینی نخواهد بود. بر اساس اعلامیه منتشر شده در سایت رسمی بازی، افزودن محتوای بیشتر برای بخش PvP‌ و پشتیبانی کنترلر در بخش تنظیمات، دلیل تأخیر تازه‌ترین بازی از مجموعه دیابلو اعلام‌شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بازی Diablo Immortal از جنجالی‌ترین عناوین شرکت بلیزارد است که هنگام معرفی در رویداد بلیزکان سال ۲۰۱۸، با انتقادات زیادی از سوی طرفداران مواجه شد. بسیاری منتظر یک شماره‌ی جدید از مجموعه‌ی دیابلو بودند؛ اما آنچه در آخر دریافت کردند، یک اثر متفاوت و مخصوص موبایل‌های هوشمند بود که تنها اسم دیابلو در آن دیده می‌شد. کسی فکر نمی‌کرد توسعه‌ی یک اثر موبایل بیش از سه سال طول بکشد؛ اما این اتفاقی است که برای Diablo Immortal افتاده و باید منتظر انتشار آن در اوایل سال ۲۰۲۲ باشیم. بلیزارد در مورد بازخوردهای دریافت شده از سوی طرفداران و دلیل تأخیر بازی نوشته است:‌

پس از دریافت بازخوردها توسط افرادی که در نسخه‌ی آلفا بازی شرکت داشتند، تصمیم گرفتیم تا محتوا و ویژگی‌های بیشتری به بازی اضافه کنیم؛ برای نمونه در حال تولید یک محتوای PvP مشابه Cycle of Strife هستیم و می‌خواهیم بازی را جذاب‌تر کنیم. همچنین به دنبال پشتیبانی از دسته‌ بازی برای افرادی هستیم که به دنبال تجربه‌ی این اثر به شیوه‌ای دیگر هستند؛ تمامی این تغییرات، فرصتی تازه برای بهبود روند بازی در اختیار ما قرار می‌دهد اما باید بگوییم که امکان انتشار بازی در بازه‌ی زمانی قبلی و سال ۲۰۲۱ وجود ندارد و برنامه‌‌ی جدید آن است که بازی را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ منتشر کنیم.

همان‌طور که خواندید، بلیزارد به دنبال افزودن محتوای تازه‌ای ازجمله یک حالت PvE به نام Helliquary است که هشت بازی‌کن را در مقابل یک گروه از دشمنان قدرتمند قرار می‌دهد و این افراد باید با همکاری یکدیگر، از پس چالش‌های ایجاد شده بربیایند. بلیزارد همچنین قول بهبود حالت بتل‌گراوند بازی را داده و قرار است که تعادل بهتری میان کلاس‌ها و سطح بازی‌کنان ایجاد شود. درصورتی‌که تمامی محتوای معرفی‌شده به بهترین وجه در بازی Diablo Immortal پیاده شوند، شاهد یکی از بهترین بازی‌های موبایل در طی چند سال اخیر خواهیم بود.

دیابلو ایمورتال اولین قدم شرکت بلیزارد به‌منظور ورود جدی‌تر به بازار بازی‌های موبایل است که در طی دو سال اخیر، رشد بسیار زیادی داشته؛ اما تولید چنین بازی برای صفحات لمسی هم کار چندان ساده‌ای نیست و توسعه‌دهندگان به‌شدت در حال بهینه‌سازی بازی برای موبایل‌ها و تبلت‌های مختلف و همچنین اضافه کردن گزینه‌های بیشتری به بخش «دسترس‌پذیری» هستند. تمام تلاش بلیزارد روی ارائه محتوای پس از اتمام رضایت‌بخش متمرکزشده و نسخه‌ی آزمایشی ماه آوریل هم کاملاً روی این بخش از بازی متمرکز بود و توسعه‌دهندگان، موفق به دریافت بازخوردهای مناسبی از سوی بازی‌کنان حرفه‌‌ای شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا