گیم

شکایت گیمرها برای ادغام «اکتیویژن» در مایکروسافت

مایکروسافت از ژانویه ۲۰۲۲ قصد دارد شرکت «اکتیویژن  بلیزارد» را بخرد. اما هر روز با چالش تازه ای روبرو است و این بار تعدادی از کاربران بازی رایانه ای این شرکت از مایکروسافت شکایت کرده اند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر،  در ۲۰ دسامبر سال جاری میلادی ۱۰ کاربر بازی «Call of Duty» شکایتی علیه طرح مایکروسافت برای ادغام اکتیویژن ثبت کردند. این امر مانعی دیگر در مسیر خرید شرکت توسط مایکروسافت به حساب می آید.

پس از رویاروی مایکروسافت با کمیسیون فدرال تجارت، شکایت کاربران اکتیویژن دومین دادگاه پیش روی این شرکت به حساب می آید. چنین موانعی مانع اتمام فرایند ادغام شده است.

در شکایت این گروه اشاره شده فرایند ادغام اکتیویژن در مایکروسافت یک شرکت واحد با سلطه وسیع بر صنعت بازی های رایانه ای ایجاد می کند. چنین اقدامی به افزایش قیمت ها و محدود شدن رقابت میان ناشران بازی های رایانشی در پلتفرم های مایکروسافت منجر می شود.

یکی دیگر از نکاتی که در شکایت به آن اشاره شده، نبود ضمانت از سوی شرکت برای عمل به تعهدات عمومی خود است. تولید و انتشار زیرمجموعه های طولانی از یک محصول به مایکروسافت اجازه می دهد تا آرام آرام بازار دیگر تولیدکنندگان را تصرف کند.

مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۲ میلادی به طور رسمی از تصمیم خود برای خرید شرکت «اکتیویژن بلیزارد» خبر داد. این شرکت تولید کننده نرم افزار اعلام کرد اکتیویژن را به مبلغ کلان ۶۸.۷ میلیارد دلار می خرد. با این وجود معامله مذکور هنوز تمام نشده زیرا هر دو شرکت با چالش ها و شکایت های حقوقی روبرو شده اند. یکی از بزرگترین چالش های انجام این قرارداد شکایت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای جلوگیری از انجام آن بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا