کامپیوتر

شکایت از مصرف شدید باتری بعد از نصب iOS 14.6

اگر شما جزء کسانی هستید که بعد از منتشر شدن نسخه‌ی ۱۴.۶ از سیستم عامل iOS به‌سرعت آن را بر روی آیفون خود نصب کرده‌اید تا از امکانات جدید اضافه شده به اپ Podcasts و Apple Card استفاده کنید، اما متوجه شده‌اید که بعد از نصب این به‌روزرسانی مصرف باتری آیفونتان بسیار افزایش یافته است، باید بگوییم که تنها نیستید.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ بعد از منتشر شدن این به‌روزرسانی بسیاری از کاربران ناراضی اپل در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، سایت‌ها و بخش پشتیبانی سایت اپل عنوان کرده‌اند که شارژ باتری موجود در آیفون‌ آن‌ها به‌سرعت تمام می‌شود.

البته باید بگوییم که تعداد شکایت‌های صورت گرفته درباره‌ی این موضوع به‌حدی نیستند که بتوان وجود این مشکل را یک مشکل سراسری و همگانی در نظر گرفت. با این وجود انتظار داریم که اپل در حال توسعه‌ی راه‌حلی برای رفع این مشکل باشد.

در حال حاضر کسی به‌طور دقیق نمی‌داند که چه اتفاقی باعث شده است که بسیاری از آیفون‌ها از آیفون‌های ۱۲ جدید تا مدل‌های قدیمی همانند آیفون ۷، بعد از نصب iOS 14.6 دچار مشکل مشابهی شوند.

همچنین به‌نظر می‌رسد که هر یک از کاربران این مشکل مربوط به خالی شدن زود هنگام باتری را به شکل متفاوتی تجربه کرده‌اند. به‌عنوان نمونه برخی کاربران عنوان کرده‌اند که بعد از نصب این نسخه از سیستم عامل iOS، آیفون‌های آن‌ها در مقایسه با قبل %۱۵ تا %۲۰ مصرف باتری بیشتری را دارد. با این وجود برخی دیگر عنوان کرده‌اند که مصرف باتری آیفون‌ آن‌ها تا %۵۰ افزایش یافته است.

بدون شک رخ دادن این موضوع، یک مشکل جدی است که اپل باید به‌سرعت آن را برطرف کند. همچنین باید گفت که در حال حاضر هیچ دلیلی وجود ندارد که نشان دهد رخ دادن این مشکل به موضوع‌های دیگری مانند سخت‌افزار معیوب یا قدیمی شده مرتبط است.

در ضمن باید گفت که برخی کاربران حتی عنوان کرده‌اند که برای حل این مشکل iOS 14.5 را بر روی آیفون خود نصب کرده‌اند که البته انجام این کار هم منجر به رفع این مشکل نشده است. در واقع برخی کاربران عنوان کرده‌اند که این مشکل بعد از نصب نسخه‌ی قبلی iOS یعنی ۱۴.۵، به وجود آمده اما بعد از نصب iOS 14.6 بدتر شده است.

رخ دادن این اتفاق شاید نشان‌دهنده‌ی این موضوع است که اضافه شدن پشتیبانی از ایرتگ به سیستم عامل iOS، باعث به وجود آمدن این مشکل است. البته مطرح کردن این موضوع تنها یک فرضیه‌ است که هیچ دلیلی منطقی هم پشت آن نیست.

در نهایت امیدواریم که اپل با منتشر کردن iOS 14.7 یا iOS 14.6.1 این مشکل به وجود آمده درباره‌ی مصرف زیاد باتری آیفون را حل کند و هم به مطرح شدن شایعه‌ها و فرضیه‌های این‌چنینی پایان دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا