تکنولوژی

تسهیل اشتغال دانش‌آموختگان «مدیریت فناوری» در شرکتهای دانش بنیان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از هموار شدن زمینه‌های اشتغال دانش‌آموختگان رشته‌های مدیریت فناوری و نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشست با اعضای هیئت ‌مدیره انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران اظهار کرد: صندوق نوآوری بر اساس وظیفه قانونی خود موظف به حمایت مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان است اما در سال‌های گذشته با گسترش زیست‌بوم نوآوری کشور و توسعه استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های خلاق و هسته‌های فناور، صندوق نیز سعی کرد حمایت‌های خود را به سایر اجزای زیست‌بوم برساند و امروز بیش از ۷۵ نوع خدمت را به این زیست بوم ارائه می‌دهیم.

خیاطیان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر تقویت زمینه‌های همکاری‌های مشترک میان صندوق نوآوری و شکوفایی و انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: انجمن مدیریت فناوری و نوآوری از ظرفیت مناسبی برای اعتباربخشی و توانمندسازی کارگزاران زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور برخوردار است و ما نیز قصد داریم از این ظرفیت به نفع توسعه اقتصاد دانش بنیان بهره ببریم.

وی افزود: صندوق نوآوری در برنامه‌های خود به دنبال فراهم ساختن زمینه جذب کارشناسان و دانش‌آموختگان رشته‌‎های مرتبط با مدیریت فناوری و نوآوری در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با بیان اینکه در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه اقتصاد دانش‌بنیان باید از شبکه نخبگانی حوزه مدیریت و سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری استفاده کرد، گفت: در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی آماده مشارکت در برگزاری کنفرانس بین‌المللی مدیریت فناوری و نوآوری با محوریت تامین مالی زیست‌بوم نوآوری کشور است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان با تاکید بر اینکه امروز جامعه دانش‌بنیان را نخبگان کشور تشکیل داده‌اند، گفت: یکی از آثار همکاری صندوق نوآوری و انجمن مدیریت فناوری و نوآوری می‌تواند بهره‌گیری بیشتر و درست‌تر از ظرفیت شبکه نخبگان کشور باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا