فناوری اطلاعات

شاخص های افزایش تعرفه اینترنت اعلام شد

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه شروط و شاخص های کیفی ارتقای شبکه را به اپراتورها اعلام کردیم، گفت: شاخص ها سخت گیرانه است و اپراتورها باید آنها را رعایت کنند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، امیر لاجوردی امروز صبح در حاشیه چهارمین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش تعرفه اپراتورها گفت:بحث افزایش تعرفه ها همیشه مطالبه اپراتورها بوده و هست. در سالیان اخیر این مطالبه بیشتر هم شده است. ما در بازه های مختلف داده هایشان را دریافت و ارزیابی می کنیم و متناسب با شرایط تصمیم می گیریم.

وی افزود: در حال حاضر نیز اپراتورها درخواست دادند و داده های آماری را در اختیار ما قرار دادند. ما امکان و اختیارش را برای تغییر تعرفه داریم اما هرگونه تغییر تعرفه ای مشروط بر این است که بدانیم اپراتور این افزایش درآمد را چگونه قرار است هزینه کند. بنابراین از اپراتورها برنامه توسعه ای خواسته ایم و شاخص های ارتقای کیفیت شبکه را به آنها اعلام کردیم.

شاخص های افزایش تعرفه اینترنت

وی در خصوص شاخص ها افزود: شاخص ها متفاوت است از شاخص افزایش سرعت تا سایر شاخص های کیفی شبکه شاخص ها را به اپراتورها اعلام کردیم و گفتیم که تا انتهای سال چقدر باید افزایش پیدا کند و تا شهریور ماه چقدر باید افزایش یابد و تا انتهای سال به چه صورت باید باشد.

لاجوردی ادامه داد: همچنین در حوزه توسعه فناوری ۵G برنامه ای به اپراتورها اعلام شده که به طور مثال در حوزه توسعه ۵G برنامه ریزی وجود دارد که سال آینده باید به چه هدفی برسیم. نیازمندی های دیگری نیز داریم تا زیرساخت ها توسعه پیدا کند.

وی گفت: شاخص ها را بر اساس شرایط موجود برای اپراتورها مشخص می کنیم و معتقدیم اپراتور باید به این اهداف برسد به عنوان مثال در حوزه شبکه ملی اطلاعات شاخص داریم که باید ده درصد جمعیت شهری ما تا انتهای سال ۱۴۰۴ تحت پوشش ۵G  قرار بگیرند که این را اپراتورها باید رعایت کند.وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زمین اپراتورهای ارتباطی هستیم که آیا این شاخص ها را می توانند پاس کنند، افزود: شاخص ها سخت گیرانه است و اپراتورها باید آنها را رعایت کنند.

می توان اپراتورها را روزانه و تا ۵ درصد درآمد جریمه کرد

لاجوردی همچنین گفت: در سال ۹۶ میزان سرمایه گذاری یک اپراتور یک میلیارد دلار بود که الان سرمایه گذاری اپراتور ما نزدیک ۳۰۰ میلیارد دلار است بنابراین سرمایه گذاری اپراتورها باید افزایش یابد اما قرار نیست تعرفه ای را تغییر بدهیم و اپراتور هیچ تغییری در زیرساخت و کیفیت شبکه نداشته باشد این موضوع جدید نیست یعنی سال گذشته نیز این شاخص ها در اختیارشان گذاشته شده است. ما اصرار داریم که این شاخص ها باید الحاقیه پروانه شود که در این صورت وقتی اپراتور تعهدی که داده را انجام ندهد، می تواند جریمه شود. اپراتور در روز بارها می تواند جریمه شود و هر بار هم تا ۵ درصد درآمد اپراتور را می توان جریمه کرد.

گزارش انجمن الکترونیک درباره کیفیت اینترنت دارای اشکالات زیادی است

وی در خصوص گزارش انجمن تجارت الکترونیک مبنی بر کیفیت اینترنت گفت:گزارش دارای اشکالات فراوانی است و با جستجو در اینترنت می توان متوجه شد که افراد مختلف نقد کردند و درخواست دارم جلسه چند ساعته را مرور کنید و متوجه شوید که چقدر از این گزارش صحت داشته است.

وی در خصوص نقش هوش مصنوعی گفت: باید بپذیرم که هوش مصنوعی ابعاد زندگی کاربران را تغییر می دهد و طبیعتا مقاومت هایی هم وجود دارد به خصوص در سازمانهای دولت که در بحث بهره برداری با بخش خصوصی متفاوت است و عملا مقاومتی وجود دارد. در وزارت ارتباطات و پژوهشکده مرکزی به نام هوش مصنوعی راه اندازی شده است. ما مصمم هستیم با پروژه هایی که در دست انجام است برای اولین بار در خود وزارت ارتباطات موضوع هوشمند سازی را دنبال کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا