کامپیوتر

سه لپ‌تاپ ThinkPad X1 لنوو در نمایشگاه CES 2022 رونمایی شدند

در ادامه‌ی روند رونمایی از محصولات جدید شرکت‌های فناوری در نمایشگاه CES 2022، این بار نوبت به شرکت لنوو رسید تا از لپ‌تاپ‌های جدید خود رونمایی کند. طبق آخرین گزارشات، لنوو در این نمایشگاه ۳ لپ‌تاپ ThinkPad X1 جدید خود را به کاربران معرفی کرد که شامل ۳ مدل X1 Carbon نسل ده، X1 Yoga نسل هفت و X1 Nano نسل دو هستند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ هر سه دستگاه، متخصصان و شاغلان حرفه‌ای را هدف قرار داده‌اند که خواهان سبکی، قدرت و قابلیت حمل بالا در لپ‌تاپ‌های کاری خود هستند. سری ThinkPad X1 لنوو از جدیدترین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل، ابزارهای ارتباطی بهبودیافته و گزینه‌های چندرسانه‌ای قوی پشتیبانی می‌کند تا این ماشین‌ها بتوانند به راحتی از پس انجام هر کاری بربیایند.

یکی از پیشرفت‌های اصلی این سری از ThinkPad X1‌ها، نوار ارتباطی جدیدی است که یک وب‌کم بهبودیافته FHD با پیکسل‌های بزرگ‌تر و شاتر حریم خصوصی و میکروفون ویدیو کنفرانس ۳۶۰ درجه‌ای برای برگزاری بهترین جلسات ویدیویی و صوتی ممکن را برای شما فراهم می‌کند. فناوری Dolby Voice نیز با کمک هوش مصنوعی به کاهش نویز پس زمینه در حین تماس کمک می‌کند. لپ‌تاپ‌های X1 جدید همچنین دارای فناوری بینایی کامپیوتری هستند که زمانی را که کاربر پس از بیدار شدن برای باز کردن لپ‌تاپ پشت آن نشسته است را تشخیص می‌دهد و حتی می‌توانند با کم‌نور کردن صفحه نمایش در زمانی که کاربر به آن نگاه نمی‌کند، در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

لنوو می‌گوید خریداران می‌توانند گزینه‌های پردازنده‌های Intel vPro از جمله پردازنده‌های U15 و P28، حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی LPDDR5 و گزینه‌های حافظه‌ی داخلی تا ۲ ترابایت PCIe Gen 4 را برای بهبود سرعت و کاهش تأخیر نمایشگر آن انتخاب کنند. این سیستم‌ها دارای طراحی‌ جدیدی برای ورودی هوا در کیبوردها هستند تا بازده حرارتی دستگاه را به حداکثر برسانند. گزینه‌های قابل انتخاب برای نمایشگر در بالاترین مدل به نمایشگر ۴K OLED با فناوری Dolby Vision می‌رسد و بلندگوهای داخلی صدایی با فناوری Dolby Atmos تولید می‌کنند.

مدل X1 Carbon بیشترین قدرت را در لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن ارائه می‌کند، مدل X1 Yoga پوشش آلومینیومی دارد و X1 Nano سبک‌ترین گزینه‌ی ThinkPad لنوو به شمار می‌آید. بد نیست نگاهی کوتاه به هر یک از مدل‌ها داشته باشیم.

ThinkPad X1 Carbon

X1 Carbon یکی از بهترین مدل‌های سری ThinkPad است. این لپ‌تاپ‌های قدرتمند، به اندازه کافی برای حمل و نقل سبک هستند و اغلب با بهترین پیکربندی‌های ممکن در بازار عرضه می‌شوند. لنوو مطمئن شده که این قابلیت‌ها با جدیدترین فناوری‌های ساخت نسل دهم خود همچنان مطابقت دارند. پتانسیل سفارشی‌سازی با X1 Carbon عملا حد و مرزی ندارد و کاربران می‌توانند از بین ۷ نوع نمایشگر ۱۴ اینچی انتخاب خود را انجام دهند. همه‌ی آن‌ها نسبت تصویر ۱۶:۱۰ را ارائه می‌دهند و دارای وضوح‌های WUXGA ،۲.۲K 2.8K و WQUXGA هستند. میزان روشنایی خروجی از ۳۰۰ نیت تا ۵۰۰ نیت متغیر است و فناوری‌های صفحه‌نمایش شامل IPS LCD و OLED هستند. گزینه‌های لمسی و غیر لمسی و همچنین فیلترهای نور آبی Eyesafe نیز در این لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود.

لپ‌تاپ ThinkPad X1 لنوو

از پورت‌های لپ‌تاپ X1 Carbon می‌توان به دو تاندربولت ۴، دو USB A 3.2 Gen 1 ،HDMI، صدا و سیم کارت نانو برای مدل‌های ۴G/5G اشاره کرد. ارتباطات این لپ‌تاپ نیز بسته به بازار شامل Wi Fi 6E، بلوتوث ۵.۲، ۴G و ۴G/5G می‌شود. این لپ‌تاپ‌های لنوو که ۱.۱۲ کیلوگرم وزن دارند، از شارژر سریع ۶۵ واتی برای شارژ کردن باتری ۵۷ وات ساعتی خود بهره می‌برند. لپ‌تاپ ThinkPad X1 Carbon نسل ده در رنگ مشکی عرضه می‌شود و از مارس ۲۰۲۲ (اسفند ماه ۱۴۰۰) با قیمت اولیه ۱۶۳۹ دلار در دسترس خواهد بود.

ThinkPad X1 Yoga

این مدل از لپ‌تاپ‌های لنوو برای کاربرانی است که انعطاف‌پذیری را دوست دارند. سری X1 Yoga نسل هفت دارای لولاهای ۳۶۰ درجه هستند که به لپ‌تاپ‌ اجازه می‌دهد به عنوان کامپیوتر‌های معمولی، دستگاه‌های ارائه، پلت‌فرم‌های ویدیویی و حتی تبلت‌ کاربرد داشته باشند. همچنین این دستگاه با قلم لنوو عرضه می‌شود. با این وجود این لپ‌تاپ برخلاف مدل X1 Carbon گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را به شما ارائه نمی‌دهد. به عنوان مثال، تنها چهار صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی برای انتخاب وجود دارد، از جمله سه گزینه‌ی WUXGA و یک گزینه‌ی WQUXGA. همه‌ی آن‌ها دارای نسبت تصویر ۱۶:۱۰ با پشتیبانی لمسی هستند و در انواع IPS LCD و OLED در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

لپ‌تاپ ThinkPad X1 لنوو

از پورت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به دو تاندربولت ۴، دو USB A 3.2 Gen 1 ،HDMI، صدا و سیم کارت نانو برای مدل‌های ۴G/5G اشاره کرد. ارتباطات این لپ‌تاپ نیز بسته به بازار شامل Wi Fi 6E، بلوتوث ۵.۲، ۴G و ۴G/5G می‌شود. این لپ‌تاپ‌های لنوو که ۱.۳۸ کیلوگرم وزن دارند، از شارژر سریع ۶۵ واتی برای شارژ کردن باتری ۵۷ وات ساعتی خود بهره می‌برند. لپ‌تاپ ThinkPad X1 Yoga Gen 7 در رنگ خاکستری و از مارس ۲۰۲۲ (اسفند ماه ۱۴۰۰) با قیمت اولیه‌ی ۱۷۴۹ دلار در دسترس خواهد بود.

ThinkPad X1 Nano

سومین مدل از سری جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad X1، مدل X1 Nano نام‌گذاری شده است. Nano، همانطور که از نامش پیداست، کوچک‌ترین و سبک‌ترین مدل در بین سه مدل مذکور است که آن را به یک همراه ایدئال‌تر برای سفر تبدیل می‌کند. مدل X1 Nano تنها دو گزینه‌ی صفحه‌نمایش دارد، یکی لمسی و دیگری غیر لمسی. هر دو دارای وضوح ۲K با روشنایی ۴۵۰ نیت، نور آبی Eyesafe و Dolby Vision هستند. نسبت تصویر ۱۶:۱۰ این لپ‌تاپ مشابه دو دستگاه دیگر است.

لپ‌تاپ ThinkPad X1 لنوو

پورت‌های کمتری در این مدل از لپ‌تاپ‌ها به چشم می‌خورد که شامل دو تاندربولت ۴، صدا و سیم کارت نانو برای مدل های ۴G/5G است. قابلیت ارتباطات این لپ‌تاپ نیز بسته به بازار شامل Wi Fi 6E، بلوتوث ۵.۲، ۴G و ۴G/5G می‌شود. وزن فوق‌العاده سبک این لپ‌تاپ تنها ۹۷۰ گرم است که باتری ۴۹.۶ وات ساعتی دارد اما همچنان از شارژ سریع ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند. لپ‌تاپ ThinkPad X1 Nano نسل دو در رنگ مشکی از آوریل ۲۰۲۲ (فروردین ماه ۱۴۰۱) با قیمت اولیه‌ی ۱۶۵۹ دلار در دسترس خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا