فناوری اطلاعات

سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص کشور را به ۱۰ درصد خواهد رسید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته به دنبال آن هستیم تا در افق سه سال آینده سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص کشور را به ۱۰ درصد برسانیم.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، عیسی زارع‌پور ظهر  در بازدید از فرودگاه بین‌المللی پیام اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت، وزارت ارتباطات به عنوان متولی توسعه اقتصاد دیجیتال کشور انتخاب شده است.

وی بیان کرد: بر این اساس با توجه به اصول ۱۲۷ و ۱۳۸ کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به ریاست وزارت ارتباطات تشکیل شد تا بتوانیم در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال اقدامات جدی‌تری صورت دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: مصوبات این کارگروه به عنوان مصوبات هیأت دولت محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال می‌توانیم از بسترهای بالقوه برای جهت‌دهی به سمت توسعه اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم.

زارع‌پور گفت: اگر بخواهیم حوزه اقتصاد دیجیتال بخش‌بندی کنیم به بخش‌هایی مانند سخت افزار، نرم افزار و اقتصاد پلتفرمی خواهیم رسید که برخی مراکز فعلی در کشور در این زمینه از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند در افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص کشور نقش‌آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: در برخی از کشورها اقتصاد دیجیتال تا ۳۰ درصد از تولید ناخالص ملی این کشورها را به خود اختصاص داده است اما در ایران تنها در حدود ۴ تا ۶ درصد است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته به دنبال آن هستیم تا در افق سه سال آینده سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص کشور را به ۱۰ درصد برسانیم، البته این امر کاری بزرگ محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا