تکنولوژی

با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه «سرای نوآوری» افتتاح شد

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس دانشگاه آزاد اسلامی، سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با هدف حمایت از ایده‌های نوآورانه دانشگاهی و اختصاص فضای کار اشتراکی به ایده‌پردازان جوان و نوآور دانشگاهی، افتتاح شد.

جایی برای بال گرفتن ایده‌های نوآورانه

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری «پارادیس هاب» قرار است قرار است با 56 دفتر کار اختصاصی، 60 صندلی اشتراکی و اختصاصی و یک سالن اجتماعات ایده‌هایی را که می‌تواند به رونق اقتصادی کشور بیانجامد و آینده ایران را در مسیر هدایت و حمایت کند. این مراکز نوآوری شامل گروه‌های نوآور و وب‌سایت‌هایی هستند که به‌عنوان قطب فناوری و نوآوری شناخته می‌شوند.

پارادیس هاب مجموعه‌ای که بیش از 5 شعبه فعال دارد، فضای کار اختصاصی و اشتراکی را در اختیار نوآوران و کارآفرینان قرار می‌دهد. این مجموعه، در فضای 2000مترنربعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خدمات خود را به ایده‌پردازان دانشگاه ارائه می‌کند.

در این سرای نوآوری دفتر کار اختصاصی و فضای کار اشتراکی در ابعاد از ۴ تا ۴۰ متر در اختیار تیم‌های فناور و خلاق دانشگاهی قرار می‌گیرد.

«نوآوری» پیروز میدان مبارزه با نفت‌محوری است

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در آیین افتتاح سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات، با بیان این‌که جامعه در لبه مبارزه تمام عیار با یک فرهنگ ناصحیح و مخرب ایستاده است، اظهار کرد: فرهنگی که در مدت صدسال، فرصت داشته است در تمامی بخش‌های جامعه ریشه بدواند و بسیاری از ارزش‌های فرهنگی کشور را به واسطه خام‌فروشی و درآمد بی‌زحمت حاصل از نفت خام به فراموشی بسپارد، به عنوان مانعی بزرگ و مستحکم بر سر راه نوآوری جوان ها قد علم کرده است. فرهنگ ناصحیح اقتصاد خام‌فروش و نفت‌محور، واردات را جایگزین صادرات و استخدام را جایگزین کارآفرینی معرفی کرده است.

ستاری، از اهمیت درهم شکستن فرهنگ اقتصاد نفتی گفت و ادامه داد: بیش از یکصد سال بر فروش نفت متکی بوده‌ایم و مهم‌ترین سرمایه ارزنده خود، یعنی نوآوری جوانان را به دست فراموشی سپردیم. این همان نگرشی است که غرب به خاورمیانه دارد و صرفاً خام‌فروشی می‌خواهد. باید با این فرهنگ مبازره کنیم؛ جوان های خلاق و کارآفرین، در خط مقدم این میدان مبارزه ایستاده اند و دانشگاه، سرآغاز موفقیت و تحول‌آفرینی آن ها است.

رییس‌ بنیاد ملی نخبگان، از نقش اثرمند دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد زیست‌بومی مساعد برای تبدیل ایده‌های خلاقانه دانشگاهی به کسب و کار برای تحول جامعه گفت و ادامه داد: این دانشگاه سهم  قابل توجهی در نظام آموزش عالی کشور ایفا می کند‌ و از نقشی کلیدی در سرمایه گذاری روی ایده های خلاقانه جوانان و رونق زیست بوم نوآوری در جامعه و کنار زدن فرهنگ اقتصادی نادرست خام فروشی و  نفت محوری برخوردار است.

رییس‌ ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، به نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ایجاد جریان و تحرک در جامعه برای کنار زدن فرهنگ خام‌فروشی و جایگزینی آن با اقتصاد دانش‌بنیان، اشاره کرد و گفت: دانشگاه برای اثرمند شدن در تحول فرهنگ اقتصاد جامعه و نقش آفرین شدن در میدان تحول، باید فروش فناوری، قراردادهای ارتباط با صنعت و حمایت از ایده های دانشگاهیان برای ایجاد یک کسب و کار دانش بنیان را راهی برای کسب درآمد خود تعریف کند.

ستاری، با بیان این‌که جریان متکی و حامی خام فروشی و اقتصاد نفتی، اگرچه از توانمندی برخوردار است، اما در برابر صف نوآوری جوانان خلاق در هم می‌شکند، اظهار کرد: نوآوری بهامندترین سرمایه عطا شده به انسان است که محدودیتی برای آن متصور نیست. این سرمایه ارزشمند می تواند جامعه را در رویارویی با فرهنگ نادرست پیشین و گذار از مشکلات، یاری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا