موبایل

ساخت تبلت و سیستم عامل اختصاصی برای کودکان

یکی از شرکت‌های فناور تبلت‌هایی را برای ایمن و پاک‌سازی فضای مجازی برای کودکان به همراه سیستم عامل اختصاصی عرضه کرده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، محمد آزمون، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناوری با اشاره به طراحی و ساخت تبلت ویژه کودمان گفت: ما تبلت را از پایه طراحی کردیم، ضمن آنکه همراه سیستم ­عامل اختصاصی این تبلت نیز ارائه شده است.

وی هدف از طراحی این تبلت را تولید و ارائه سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت و گوشی تلفن­ همراه کودک و نوجوان برای پاک و ایمن سازی فضای مجازی پاک و امن برای کودکان و نوجوان ایرانی دانست و  یادآور شد: والدین می‌توانند از طریق نرم‌افزار کنترل والدین توسط فعالان فناور این شرکت، فعالیت‌های فرزندانشان را در دنیای مجازی مدیریت و محدود کنند.

آزمون اظهار کرد: در محصولات و گوشی­‌های غیر ایرانی، اطلاعات هویتی کاربران در اختیار خارجی ­ها است، اما در این سیستم عامل بومی، اطلاعات نزد شرکت محفوظ می­‌ماند، چون پایه سیستم عامل محصولات در اختیار شرکت است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی قیمت تمام شده این محصول ایران‌ساخت را حدود 50 درصد نمونه ­های خارجی عنوان کرد  و گفت: در صورت بازارسازی، صرفه ­جویی ارزی به همراه دارد، ضمن آن­که هزینه اضافه‌ای بابت برند تولیدکننده پرداخت نمی‌شود، همین موضوع سبب شده است قیمت تمام­ شده و نهایی از اختلاف فاحشی با نمونه‌های خارجی برخوردار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا