گیم

رکورد بیشترین بازیکن همزمان استیم شکسته شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که پلتفرم مطرح Steam که می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین لانچر گیمرهای PC از آن یاد کرد توانسته طی تعطیلات جمعه سیاه، به رکورد تاریخی از لحاظ بیشترین تعداد بازیکن همزمان دست پیدا کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ ظاهراً تخفیفات پاییزی استیم و تعطیلات آخر هفته سبب شده تا خیل عظیمی از گیمرها به این پلتفرم هجوم آورده و رکورد 27,384,959 بازیکن  همزمان در استیم شکسته شود؛ در حالی که رکورد پیشین استیم در بیشترین تعداد بازیکن همزمان ماه آوریل (فروردین) به تعداد 26.9 میلیون نفر رسیده بود.

رکورد جدید که روز گذشته با اعداد و ارقام وب‌سایت SteamDB به دست آمده است نشان می‌دهد از بین این 27 میلیون و اندی گیمر، 7.8 میلیون نفر آن‌ها به معنای واقعی در آن زمان داخل یک بازی حضور داشتند و مابقی تنها در استیم حضور داشتند؛ این تعداد کمی نسبت به رکورد قبلی که 8.1 میلیون نفر در مارس 2020 ثبت شده بود، کمتر است.

البته این موضوع بی‌دلیل هم نیست. در واقع علت تعدد بازیکنان آنلاین در پلتفرم استیم، تخفیفات پاییزه مربوط به جمعه سیاه بوده است که طی آن استیم بازی‌های بسیاری را با درصدهای تخفیف بالا به فروش می‌گذارد. در واقع می‌توان گفت بخش زیادی از این گیمرها مشغول خرید بازی بوده‌اند!

در این بین یکی از بهترین تخفیفات مربوط به بازی سایبرپانک بوده است که با 50 درصد تخفیف، بیشترین کاهش قیمت را برای این عنوان AAA رقم زد. همین مورد مزید بر علت شد تا این بازی جایگاه پرفروش‌ترین بازی Steam را با اختلاف نزد خود حفظ کند.

سایبرپانک 2077

این بازی که در ابتدای عرضه خود با مشکلات و نقص‌های فنی جدی مواجه بود، خشم بسیاری از گیمرها را برانگیخته و نقدهای منفی بسیاری را در پی داشت. اما بنا بر تحقیقات وب‌سایت PC Gamer، این بازی توانسته با ارائه آپدیت و رفع باگ‌های موجود به مرور زمان نظر مثبت گیمرها را جلب نماید، به طوری که اکنون با 23015 نظر، 84 درصد رضایت را به همراه دارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا