فناوری اطلاعات

رویداد جایزه سال هوشمندسازی برگزار می شود

فراخوان دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها برای شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، اعلام شد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، جایزه سال هوشمندسازی با شعار «ایده های نو برای معضلات قدیمی» و با هدف انتخاب ایده‌های نوآورانه و استارت‌آپی برگزار می‌شود و از استارت‌آپ‌ها و دارندگان ایده‌های نوآورانه با محورهای موردنظر دعوت شده تا در این رویداد شرکت کنند.

این رویداد به دنبال بسترسازی برای رفع معضلات کلیدی کشور در دولت آینده، شناسایی و ارائه دقیق چالش‌های کلان اجتماعی و زیست محیطی کشور، ترویج اهمیت استفاده از راهکارهای فناورانه به ویژه مبتنی بر شبکه‌های ارتباطی برای حل معضلات ملی و تحریک تقاضا برای استفاده از خدمات هوشمندسازی در اجرای پروژه‌های بزرگ در سطح کلان کشور است.

امروزه با بکارگیری نسل‌های جدید فناوری‌های ارتباطی مانند ۵G، توانایی اتصال افراد و ماشین‌ها به سهولت ایجاد شده و دنیای فیزیکی و سایبری به واسطه اینترنت اشیا به یکدیگر پیوند خورده است و در عین حال، داده‌های انبوه جمع‌آوری شده حاصل از این اتصال با هوش مصنوعی (AI) معنا می‌یابند. از همین رو با الهام از روندهای رو به توسعه و جذاب در دنیا، این رویداد با حمایت مالی ۱۰۰ میلیارد ریالی از ایده‌های برتر برگزار می‌شود.

کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، مراقبت‌های بهداشتی درمانی بهینه در زمان کرونا، بهینه‌سازی توزیع محصولات کشاورزی، کاهش معضل کمبود منابع آبی، کاهش خسارات تصادفات جاده‌ای، مبارزه با قاچاق، مدیریت و کنترل ترافیک کلانشهرها، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت مصرف انرژی (برق و گاز) و کاهش هزینه نهاده‌های تولید در کشاورزی از چالش‌ها و محورهای مدنظر در جایزه سال هوشمندسازی است.

رویداد جایزه سال هوشمندسازی از سوی فروم اینترنت اشیا ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری یکی از اپراتورهای تلفن همراه در راستای یافتن راهکارهایی برای حل برخی از بزرگترین چالش‌های اجتماعی و زیست محیطی کشور برگزار می‌شود.

شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های علاقه‌مند به شرکت در رویداد جایزه سال هوشمندسازی، باید ابتدا یکی از ۱۰ حوزه مدنظر در رویداد امسال را برای ارائه راهکارها انتخاب و با پر کردن فرم ثبت نام آمادگی خود را اعلام کنند و پس از ارزیابی و داوری‌های صورت گرفته، ایده‌های نوآورانه برتر در اختتامیه این رویداد که اواخر مهرماه برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا