گیم

رونمایی ایسوس از اولین روتر گیمینگ چهار بانده‌ی Wi-Fi 6E دنیا

در ادامه‌ی روند رونمایی از محصولات جدید در نمایشگاه CES 2022، این بار نوبت به ایسوس رسید تا از محصول شگفت‌انگیز خود رونمایی کند. ایسوس در این نمایشگاه از اولین روتر گیمینگ چهار بانده‌ی Wi-Fi 6E در جهان رونمایی کرد که ROG Rapture GT AXE16000 نام دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ البته شایان ذکر است که این محصول به طور کلی اولین روتر چهار بانده Wi-Fi 6E در جهان نیست، زیرا شرکت Netgear یک روتر مش چهار بانده‌ی Orbi را در ماه اکتبر سال گذشته (مهر ماه) روانه‌ی بازار کرده است. اما این اولین روتری است که به طور خاص گیمرها را هدف قرار می‌دهد و به عنوان یک روتر قدرتمند قیمت اولیه‌ی آن ارزان‌تر از سیستم‌های مش موجود در بازار است. روتر ایسوس از درگاه WAN 2.5 گیگابیت بر ثانیه‌ای و دو پورت USB نیز بهره می‌برد.

روترهای چهار بانده همان طور که از نامشان پیداست، در مجموع چهار باند بی‌سیم را برای ارتباطات سیگنال‌های خود مد نظر قرار می‌دهند. جدیدترین روتر ایسوس یعنی ROG Rapture GT AXE16000، دارای یک باند ۲.۴ گیگاهرتز، دو باند ۵ گیگاهرتز و یک باند جدید ۶ گیگاهرتز است. سه باند فرکانس بالای این روتر طبق اطلاعات منتشر شده، هر کدام حداکثر سرعت ۴۸۰۴ مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهند، که در باند ۲.۴ گیگاهرتز این سرعت به ۱۱۴۸ مگابیت در ثانیه کاهش می‌یابد. (البته باید خاطرنشان کنیم که مثل همیشه، سرعت دنیای واقعی به طور قابل توجهی کندتر از سرعت‌های اعلامی توسط شرکت‌ها خواهد بود).

اگر می‌خواهید یک شبکه‌ی مش خانگی را با روتر AiMesh ایسوس راه‌اندازی کنید، می‌توانید از باندهای قدیمی ۵ گیگاهرتز یا ۶ گیگاهرتز جدید به عنوان یک لینک و ارتباط مستقیم با روتر استفاده کنید تا از حداکثر سرعت آن بهره‌مند شوید. البته شما از راهی دیگری نیز می‌توانید این شبکه را راه‌اندازی کنید و آن استفاده از دو پورت LAN پرسرعت ۱۰ گیگابیت در ثانیه یا چهار پورت LAN پرسرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه است. ضمنا اگر نگاهی به روتر ROG Rapture GT AXE16000 ایسوس بیاندازیم، ظاهری شبیه به یک عنکبوت ترسناک دارد و ۸ آنتن نیز اطراف آن دیده می‌شود که این ظاهر خاص می‌تواند یکی از جذابیت‌های این محصول برای خرید به حساب بیاید.

روتر گیمینگ چهار بانده‌ی Wi-Fi 6E

با توجه به محدود بودن روترهای چهار بانده‌ی ROG Rapture GT AXE16000 ایسوس جای تعجبی ندارد که این روتر‌ها با قیمت بالایی روانه‌ی بازار شوند و به نظر می‌رسد که این محصول جدید شرکت ایسوس با قیمتی معادل ۶۴۹ دلار در اواخر این سه ماهه برای فروش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا