تکنولوژی

دستگاه قابل حمل اسکن بدن توسط محقق ایرانی ساخته شد

یک شرکت آمریکایی از تولید اسکنر قابل حمل اجزای درون بدن خبر داده که تصاویر زنده تهیه شده توسط آن بر روی گوشی‌های هوشمند قابل مشاهده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ایسنا، این دستگاه کوچک که توسط شرکت ویو هلث تولید شده هم با گوشی‌های اندرویدی و هم با گوشی آیفون سازگاری دارد. برای مشاهده تصاویر تهیه شده این دستگاه باید از یک اپلیکیشن ویژه نیز استفاده کرد.

دستگاه‌های اسکن درون بدن انسان مانند ابزار سونوگرافی، سی تی اسکن و غیره معمولاً بزرگ و حجیم و گران قیمت هستند. اما دستگاه جدید که ویو پروب نام دارد سبک و قابل حمل بوده و می‌توان آن را در جیب جای داد.

شرکت Vave Health توسط یک ایرانی مقیم کالیفرنیا به نام امین نیکوزاده تأسیس شده است. تولید اسکنرهای بدن کوچک و قابل حمل بخشی از طرح تحقیقاتی این پژوهشگر ایرانی بوده که در رشته مهندسی برق در دانشگاه استنفورد مشغول به تحصیل بوده است.

به گفته نیکوزاده این دستگاه تنها ۳۴۰ گرم وزن دارد و حاوی یک مبدل پیزوالکتریک، یک پوشش منیزیمی برای کاهش گرما و یک دسته سیلیکونی است. باتری لیتیومی این دستگاه در صورت شارژ کامل در عرض چهار ساعت استفاده از آن را برای یک ساعت ممکن می‌کند.

دستگاه قابل حمل اسکن بدن توسط محقق ایرانی ساخته شد

این اسکنر بدن را می‌توان به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب قرار داد و از آن می‌توان برای اسکن و تصویربرداری از قلب، ریه، شکم و سونوگرافی‌های مربوط به زنان و زایمان استفاده کرد. همچنین با کنترل دستی می‌توان پارامترهایی مانند عمق و دقت اسکن را تغییر داد.

تصاویر اسکن به طور بی سیم با استفاده از شبکه‌های وای فای به گوشی یا تبلت منتقل می‌شود و امکان ذخیره سازی آنها به صورت رمزگذاری شده بر روی رایانه‌های سرور وجود دارد. استفاده از این دستگاه با پرداخت اشتراک ۹۹ دلاری در ماه ممکن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا