تکنولوژی

حمایت صندوق پژوهش و فناوری از شرکت های غیر دانش بنیان

شرکت های استارت آپی که دانش بنیان نیستند می توانند از خدمات صندوق پژوهش و فناوری شامل ارائه تسهیلات، ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطر پذیر استفاده کنند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، سیاوش ملکی فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در دیدار با اعضای دانش بنیان انجمن صنفی شرکت های اتوماسیون صنعتی و سندیکای صنعت برق ایران صبح امروز  خدمات صندوق را معرفی کرد و گفت: صندوق های عمومی در حوزه فناوری با سرمایه 3 هزار میلیارد دلاری در دنیا وجود ندارد و صندوق نوآوری و شکوفایی با این ویژگی و سرمایه، یک حرکت رو به جلو برای شرکت های دانش بنیان ایرانی است. این صندوق از سال 92 با ارائه وام به اولین شرکت دانش بنیان کار خود را بصورت رسمی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: صندوق نوآوری و شکوفایی قید دانش بنیان دارد و تنها به شرکت هایی که نمونه آزمایشگاهی یا محصول تولیدی دانش بنیان دارند، مبتنی بر دانش و فناوری های پیشرفته هستند و طراحی و ساخت آن در داخل اتفاق افتاده است یا بومی سازی شده است می توانند از خدمات ما استفاده کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی راهکار شرکت های غیر دانش بنیان را استفاده از خدمات صندوق پژوهش و فناوری عنوان کرد و گفت: اما شرکت هایی که دانش بنیان نیستند می توانند از خدمات صندوق پژوهش و فناوری یعنی ارائه تسهیلات، ضمانت نامه و سرمایه گذاری خطر پذیر استفاده کنند. بر همین اساس از اسفند سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان به صندوق های پژوهش و فناوری پرداخت شده که برای استفاده از آن قید دانش بنیان ندارد. می توانند در اختیار شرکتهای غیر دانش بنیان مانند استارت آپها قرار دهند که بسته به سایز و ابعاد طرح بین یک تا 40 میلیارد تومان از صندوق پژوهش و فناوری دریافت کنند.

ملکی فر در ادامه در مورد تعداد صندوق های پژوهش و فناوری خاطرنشان کرد :در حال حاضر ۳۸ صندوق پژوهش و فناوری بصورت استانی برای ارائه خدمات به جغرافیای خاص و صندوق های موضوعی مانند صندوق نانو، برق و انرژی ، تجهیزات پزشکی و پرشین دارو وجود دارد.

وی در پایان به صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت و صندوق پژوهش فناوری ICT با سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری دبیر کارگروه نظارت بر صندوق پژوهش و فناوری است و نقش رگولاتوری بر عهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا