تکنولوژی

حمایت صندوق از توسعه تعاملات بین‌المللی شرکتهای دانش‌بنیان

معاون ارتباطات و امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام برنامه‌های آتی این صندوق در حوزه بین‌الملل، پیشنهاد تشکیل صندوق‌هاي مشترك نوآوري میان ایران با كشورهاي همجوار به منظور تامين مالي پروژه‌هاي فناورانه را ارائه داد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از ‌صندوق نوآوری و شکوفایی، نشست توسعه تعاملات(صادرات و انتقال فناوری) شرکت‌های دانش بنیان پیشگام با چهار کشور روسیه، چین، هند و اتریش بعدازظهر امروز 26 دی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. در این نشست یاسر عرب نیا، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی با مرور اقدامات صورت گرفته در سه کشور روسیه، چین و هند گفت: نهادهای متناظر در این کشورها شناسایی شده و از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاههای مختلف در این کشورها حمایت شده است.

عرب نیا در مورد حمایت‌های انجام شده از شرکت‌های دانش بنیان گفت: برای حضور شركت‌هاي دانش بنيان در نمايشگاه ماكس ٢٠١٩ روسيه و نمايشگاه صنعت يكاترينبورگ ٢٠١٩ و متال اكسپو روسيه ٢٠١٩ حمایت‌هایی صورت گرفت و انتظار داریم تفاهم‌نامه‌های همکاری صندوق‌های متناظر با این صندوق در کوتاهترین زمان نهایی گردد.

وی در مورد حمایت‌های صورت گرفته برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان و انتظاراتِ در نظرِ این صندوق از تعاملات موجود با کشور چین نیز گفت: شرکت‌های دانش بنیان در نمايشگا‌ه‌های CHTF چين، آكواتك چين ٢٠١٩،  چاينانو٢٠١٩، نمايشگاه دائمي و پايگاه صادراتي در سوژو و شانگهاي و مارين تك ٢٠١٩ حضور داشته‌اند و همچنین هيات تجاري فناوري به شانگهاي چين ٢٠١٩ اعزام شده است. انتظار داریم برنامه اجرایی پیشنهادی این صندوق در تعامل با متناظرین چینی نیز در کوتاهترین زمان ممکن نهایی گردد و منتظر پاسخ رسمی از طرف چین هستیم.

عرب نیا به حمایت‌های صورت گرفته برای شرکت‌های دانش بنیان در هند نیز اشاره کرد و گفت: پيگيري تفاهم‌نامه‌های طرف‌های هندی از اولویت‌های این صندوق است و در راستای اعطای حمایتهای مالی از شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از اعزام شرکت‌ها به نمايشگاه آگريتك ٢٠١٩ و نمايشگاه MSME2020 در دستور کار این صندوق قرار داشته است. ما به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان کشورمان به کشور هند هستیم و امیدواریم ایجاد این زیرساختها با حمایت‌های دیپلماتیک تسریع گردد.

علاقمند هستیم همکاریهایی را با بخش‌ اقتصادی سفارت اتریش تعریف کنیم. همچنین سعی داریم از بسترهایی چون کمیسیون مشترک جهت ارتقای تعاملات و توسعه همکاریها بهره‌مند شویم و در همین راستا با تعدادی از کشورهای اروپایی مذاکراتی داشته‌ایم. همچنین در سال گذشته از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های اكسپوفارم مونيخ ٢٠١٩ ، مديكا آلمان ٢٠١٩ ، بايوفيت فرانسه ٢٠١٩ ،  يوروپورت هلند ٢٠١٩ ، مخابرات مجارستان ، نمایشگاه صنعت لاستیک و پلاستیک آلمان K2019 و  صنعت ‌هانوفر 2019 حمایت شده است.

عرب نیا به خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در معاونت‌های مختلف برای حوزه صادرات محصولات دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: ايجاد ساختارهاي مشترك با نهادهاي متناظر بين‌المللي به منظور حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان، ايجاد، تسهيل و توسعه تعاملات بين‌المللي، شبكه‌سازي بين‌المللي، تجميع و هدايت فرآيندهاي حمايتي از جمله اقدامات و خدمات ما در معاونت ارتباطات و بين‌الملل صندوق است. در معاونت توسعه نیز خدماتی نظیر حمايت جهت اخذ استانداردهاي تخصصي و صادراتي بين‌المللي، آموزش و مشاوره به منظور حضور موثرتر شركت‌ها در بازارهاي بين‌المللي، حفاظت از مالكيت فكري (به ويژه در بازارهاي صادراتي)، حمايت از حضور شركت‌ها در رويدادها و توسعه بازار بين‌المللي، رتبه‌بندي و رقابت‌پذيري (عارضه‌يابي) ارائه می‌شود. معاونت سرمایه‌گذاری صندوق نیز در حوزه كاهش ريسك سرمايه‌گذاري بين‌المللي، هم‌سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي اولويت‌دار بين‌المللي و سرمايه‌گذاري مستقيم در پروژه‌هاي ويژه و استراتژيك، خدمات و تسهیلاتی را به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا