فناوری اطلاعات

تولید کارخانه جدید سامسونگ به تاخیر افتاد

شرکت سامسونگ الکترونیکس، برنامه‌های تولید انبوه در کارخانه تراشه جدید خود در تیلور تگزاس را به تاخیر انداخت.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، نشریه سئول اکونومیک دیلی با انتشار این خبر، تصمیم مذکور را ضربه دیگری به بلندپروازی دولت بایدن برای افزایش عرضه داخلی نیمه رسانا خواند.

طبق گزارش سئول اکونومیک دیلی به نقل از چوی سی یونگ، یکی از مدیران سامسونگ، تولید انبوه در کارخانه ۱۷ میلیارد دلاری سامسونگ، در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

سامسونگ در زمان اعلام این سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۱، گفته بود که این کارخانه در نیمه دوم سال ۲۰۲۴، تولید را آغاز خواهد کرد. یک سخنگوی سامسونگ اعلام کرد این شرکت نمی‌تواند برنامه تولید انبوه را در حال حاضر تائید کند.

تصمیم سامسونگ پس از تصمیم مشابه شرکت تایوانی  TSMC برای به تعویق انداختن تولید در کارخانه جدیدش در آریزونا تا سال ۲۰۲۵، به دلیل کمبود کارگران ساختمانی ماهر و تکنسین‌های نصب ماشین آلات، گرفته شد.

هرگونه تاخیر در ساخت پایگاه‌های آمریکایی که توسط این دو شرکت بزرگ تولیدکننده تراشه‌های قراردادی اداره می‌شوند، در برنامه بزرگ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای افزایش تولید تراشه در خاک این کشور و جلوگیری از اختلالات عرضه مشابه کمبود سال ۲۰۲۱، خلل ایجاد می‌کند.

بازنگری در برنامه‌های شرکت TSMC و سامسونگ، به معنای آن است که کارخانه‌های جدید این دو شرکت به ارزش ده‌ها میلیارد دلار، ممکن است تنها پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، راه اندازی شوند.

مسائل مربوط به مجوزهای زیست محیطی آمریکا و کندی دولت بایدن در فراهم کردن حمایت‌های مالی، پروژه‌های تراشه‌های داخلی را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با گذشت بیش از یک سال پس از آن که بایدن، قانون تراشه‌ها را امضا کرد و وعده ۱۰۰ میلیارد دلاری را برای حمایت از کارخانه‌های جدید نیمه‌رسانا در آمریکا داد، دولت او تنها ۳۵ میلیون دلار کمک مالی به زیرمجموعه آمریکایی شرکت هوافضای انگلیسی BAE Systems Plc داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا