تکنولوژی

توافق۳ میلیارد دلاری برای فروش تجهیرات فناورانه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اعلام کرد: در سال گذشته ۳ میلیارد دلار موافقت‌نامه برای تجهیزات پیشرفته فناورانه طی ۴ سال منعقد شده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز در آیین افتتاحیه رویداد اینوتکس ۲۰۲۳، صاحبان دست‌های مبارک را فناورانی دانست که تحولات فناورانه را در کشور رقم زده‌اند و خاطرنشان کرد: بعد از گذراندن ۱۲ سال، فرایندهایی را تجربه کردیم؛ از جریان استارت‌آپی تا شکل گرفتن دانش‌بنیان‌ها و توجهی که کشور در طی چند دهه به اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور داشته است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه درخت زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور امروزه، بسیار بزرگ شده است و بسیاری از مشکلات گذشته را پشت سرگذاشته است، ادامه داد: امروز فرصت آن است که نهال‌های کوچک گذشته که به شرکت‌های بزرگ تبدیل شده‌اند، مورد حمایت ویژه قرار گیرند و مبنای این حمایت نیز «قانون جهش تولید دانش‌بنیان» است.

معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری اظهار کرد: همانطور که قانون سال ۱۳۸۹ درباره حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان بود، قانون جهش تولید دانش‌بنیان یک ابزار مترقی برای شکل گرفتن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور است.

وی گفت: در دو حوزه فرصت‌سازی برای بازارهای داخلی و خارجی در معاونت علمی برنامه خوبی شکل گرفته است. در نقطه مقابل تلاش داریم برای اینکه این زیست‌بوم زنده بماند و با توجه به تجربه‌های گذشته در حوزه‌های مختلف از فناوری‌های نرم، اقتصاد، انرژی، معدن، امنیت غذایی و حوزه‌های دیگر فرصت بزرگ بازار را ایجاد می‌کنیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: در سال گذشته ۳ میلیارد دلار موافقت‌نامه برای تجهیزات پیشرفته فناورانه منعقد شده است. به زودی طی هفته‌های آینده بسته حمایتی ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان نوپایی که قرار است به تازگی شکل بگیرند، اجرایی می‌شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد هر روز سهم شرکت‌ها از تولید ناخالص ملی افزایش یابد و به یک درصد GDP برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا