کامپیوتر

Microsoft Defender بهترین آنتی ویروس مجانی

برای بسیاری از ما میزان کارایی آنتی ویروس بومی ویندوز یعنی Microsoft Defender در مقابله با خطرات امنیتی پنهان اینترنت مورد سوال بوده و عده زیادی از کاربران ترجیح می‌دهند به جای اعتماد به این گزینه مجانی، آنتی‌ ویروس‌های پولی برندهای McAfee یا Kaspersky را روی سیستم خود نصب کنند. حال یک گزارش از عملکرد مشابه Microsoft Defender حکایت دارد.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط یک سرویس تست مستقل به نام AV-test، آنتی ویروس پیش‌فرض ویندوز قادر است به همان خوبی گزینه‌های پولی از کامپیوتر شما در مقابل حملات محافظت کند. در گزارش این سرویس آمده که Microsoft Defender می‌تواند 100 درصد حملات بدافزاری روز صفر که از طریق ایمیل یا وبسایت‌ها اتفاق می‌افتند را دفع نماید.

حملات روز صفر به استفاده بدافزارها از ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی سیستم شما که تاکنون ناشناخته بوده‌اند، اشاره دارد.

Microsoft Defender

این آنتی ویروس همچنین موفق شده از 100 درصد حملات معمول رخ داده در فاصله 4 هفته از زمان تست نیز جلوگیری کند. این تنها راز موفقیت Microsoft Defender نیست و این آنتی ویروس به شکل قابل ملاحظه‌ای تاثیر کمتری روی تجربه جستجوی اینترنتی و باز شدن سایت‌ها در مرورگر می‌گذارد. البته Microsoft Defender سرعت نصب نرم‌افزارها را به شکل محسوسی کاهش می‌دهد.

با این حال در تست‌های مقایسه‌ای بین Microsoft Defender و نرم‌افزارهای آنتی ویروس مشهوری همچون Kaspersky ،McAfee ،AVG و Avast، آنتی ویروس پیش‌فرض ویندوز موفق شده بسیار سریع‌تر عمل نماید. این موضوع را می‌توان دلیل خوبی برای تمایل بیشتر کاربران ویندوز در اتکا به Microsoft Defender به جای نصب اپ‌های اضافی دانست.

Microsoft Defender

در اینجا می‌بینیم که بیشتر آنتی ویروس‌ها، سرعت مرورگر شما را حتی تا 40 درصد نیز کاهش می‌دهند که قطعاً نمی‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران ویندوز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا