موبایل

تلاش میلیاردر هندی برای حذف نسل دوم شبکه تلفن همراه

موکش آمبانی، میلیاردر هندی از دولت هند خواست به راه اندازی نسل پنجم شبکه تلفن همراه و برچیدن نسل دوم قدیمی شتاب ببخشد.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از  ایسنا، موکش آمبانی، ثروتمندترین شخص آسیا و رییس هیات مدیره شرکت ریلاینس اینداستریز در سخنانی در کنگره موبایل هند گفت: حداکثر ۳۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه در هند همچنان در دوران نسل دوم تلفن همراه مانده اند. من به شما اطمینان می دهم که جیو در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ پیشگام انقلاب ۵G در هند خواهد بود. نسل دوم شبکه های همراه هند توسط شرکتهای رقیب شامل بهاراتی ایرتل و ودافون آیدیا اداره می شوند.

تلاش آمبانی برای تسریع راه اندازی شبکه تلفن همراه ۵G به شرکت ریلاینس جیو اینفوکام که در سال ۲۰۱۶ بخش مخابراتی را با جنگ تعرفه مختل کرد و اکنون با بیش از ۴۰۰ میلیون مشترک، بزرگترین اپراتور تلفن همراه هند است، برتری می بخشد. جیو به عنوان یک شبکه جدید برخلاف شرکتهای بهاراتی و ودافون آیدیا، کاربران تلفن همراه نسل دوم بی سیم را ندارد. آمبانی اغلب اعلام کرده که جیو آماده نسل پنجم است در حالی که رقیبان مقروض و ضررده این شرکت انجام چنین سرمایه گذاریها را دشوار خواهند یافت.

سونیل میتال، میلیاردر هندی که بهاراتی ایرتل را در کنترل دارد، در همین رویداد اعلام کرد که هند ظرف دو تا سه سال آینده برای ۵G آماده خواهد بود.

آمبانی خواستار ضریب نفوذ بیشتر و دسترسی پذیری راحتتر تلفنهای هوشمند شد و گفت: اقدامات سیاستی فوری برای تضمین امکان تهیه تلفنهای هوشمند توسط افراد محروم ضروری است.

ریلاینس اینداستریز در ژوییه با گوگل قراردادی منعقد کرد که به موجب آن این زیرمجموعه آلفابت ۴.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و در ابتکارهای فناوری با این شرکت هندی همکاری می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، ریلاینس اینداستریز از تامین کنندگان داخلی خواسته است ظرفیت تولید تلفن هوشمند در هند را در دو سال آینده به ۲۰۰ میلیون دستگاه افزایش دهند. این شرکت سرگرم مذاکره با شرکتهای مونتاژ برای تولید مدلی از تلفن جیو است که با آندروید گوگل کار می کند و حدود ۴۰۰۰ روپیه (۵۴ دلار) قیمت خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا