کامپیوتر

تصاویر لو رفته از مایکروسافت سرفیس Duo 2 با دوربین سه‌گانه‌ی

با توجه به تصاویری که از گوشی مایکروسافت سرفیس Duo 2 منتشر شده، به نظر می‌رسد این محصول قرار است به سه دوربین روی پنل پشتی خود مجهز شود.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ مایکروسافت سال گذشته از اولین گوشی تاشوی خود از سری سرفیس تحت عنوان سرفیس Duo رونمایی کرد. محصولی که چون چند سال خبری از فعالیت مایکروسافت در زمینه‌ی تولید گوشی هوشمند نشنیده بودیم، برایمان بسیار هیجان‌انگیز بود؛ به‌خصوص اینکه مایکروسافت تصمیم گرفت آن را با برند سرفیس که از موفق‌ترین و محبوب‌ترین برندهای شرکت آمریکایی هم به حساب می‌آید راهی بازار کند.

سرفیس Duo به همان اندازه که هیجان‌انگیز بود، به همان اندازه ناموفق عمل کرد و در واقع باید آن را یکی دیگر از تلاش‌های نافرجام مایکروسافت در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند بدانیم که این‌بار این اتفاق در سال ۲۰۲۰ رخ داد. اصلا مشخص نبود چرا در سالی که همه‌ی گوشی‌ها بدون حاشیه راهی بازار می‌شدند، مایکروسافت تصمیم گرفت نماینده‌ی خود را با حاشیه زیاد چه در بالا و چه در پایین دو نمایشگر متصل به هم راهی بازار کند. در نتیجه‌ی همین عملکرد بسیار ضعیف است که شرکت آمریکایی چندین سال در ساخت گوشی هوشمند ناموفق است.

با این حال خبر رسیده که مایکروسافت روی مدل جدید این گوشی مشغول کار است و می‌خواهد امسال از آن رونمایی کند. سرفیس اوریجینال اواخر سال گذشته رسما رونمایی شد و انتظار می‌رود امسال هم در سه‌ماه آخر شاهد رونمایی از آن باشیم. اما سؤالی که پیش می‌آید این است که از این گوشی چه می‌دانیم؟ آیا قرار است نقاط ضعف آن به نسبت قبل پوشانده شود یا باز هم شاهد یک محصول نه چندان زیبا و موفق از سوی شرکت خواهیم بود؟

به‌تازگی یک ویدیو منتشر شد که در آن محصولی را منتسب به سرفیس Duo 2 شاهد هستیم. خبر مربوط به این قضیه را هم وب‌سایت معتبر Windows Central منتشر کرده است و مدعی شده دلایلی دارد که این تصاویر واقعی و قطعا مربوط به نماینده‌ی تاشوی مایکروسافت هستند که اگر این‌طور باشد، انگار باز هم قرار است ناامید شویم.

اگر تصاویر منتشر شده واقعا نشان‌دهنده‌ی سرفیس Duo 2 باشند، باید بگوییم به نظر می‌رسد بار دیگر شاهد دو نمایشگر متصل به هم خواهیم بود تا اینکه مثل گوشی‌های تاشوی سامسونگ، از یک نمایشگر تاشونده استفاده شود. به نظر می‌رسد هیچ تغییر دیگری را از لحاظ ظاهری به نسبت نسل اول شاهد نباشیم جز اینکه روی پنل پشتی این محصول این‌بار یک ماژول دوربین بزرگ تعبیه شده که میزبان سه سنسور اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو است. البته نمی‌دانیم مشخصات این دوربین‌ها چه هستند چون جزئیاتی در این رابطه هنوز منتشر نشده است.

همان‌طور که گفته شد، این ماژول نسبتا بزرگ است و به شکل نه چندان زیبایی روی پنل پشتی تعبیه شده است. در کنار آن هم فلش و احتمالا یک سنسور لیزری فوکوس خودکار را شاهد هستیم که مجموعه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری نماینده‌ی مایکروسافت را در کنار سه سنسور یادشده در بالا تشکیل می‌دهند.

سایر تغییرات ظاهری که گفته می‌شود این نسل با نسل نخست دارد این است که این‌بار حسگر اثرانگشت با کلید پاور گوشی ادغام شده و پورت USB-C هم در مرکز فریم راستی گوشی قرار گرفته شده است. بنابراین بزرگ‌ترین تغییر ظاهری همان ماژول دوربین بزرگی است که روی پنل پشتی شاهد هستیم چون سایر تغییرات بسیار جزئی و نامحسوس به حساب می‌آیند.

سرفیس Duo 2 این‌طور که گفته می‌شود قرار است در بازه‌ی زمانی بین سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ماه) با مشخصات فنی قدرتمندتر و کیفیت نرم‌افزاری بهتر به نسبت قبل راهی بازار شود. این یعنی شاهد پردازنده‌ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۸۸ به‌عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی خواهیم بود که پشتیبانی از فناوری ۵G را هم به این گوشی اضافه خواهد کرد. همچنین بهره‌مندی از NFC برای پرداخت‌های بدون تماس (contactless payments) هم در بین مشخصات فنی مربوط به این محصول دیده می‌شود.

مایکروسافت سال گذشته و در حالی که هم پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و هم پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در دسترس قرار داشتند، ترجیح داد یک اشتباه دیگر انجام داده و گوشی خود را به اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز کند. به همین خاطر خیلی جلب توجه نکرد. در نتیجه ارتقای پردازنده بسیار اقدام خوب و ترغیب‌کننده‌ای خواهد بود. البته اگر مایکروسافت متوجه این موضوع بشود که باید نمایشگر را اندکی بزرگ‌تر و حاشیه را هم اندکی باریک‌تر کند که گفته می‌شود این اتفاق هم قرار است رخ دهد. منتها نمایشگر به این خاطر بزرگ‌تر دیده می‌شود که حاشیه کاهش داشته، نه اینکه اندازه‌ی کلی گوشی به نسبت قبل تغییری داشته باشد.

با استناد به تصاویر منتشر شده، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد گوشی تاشوی خود را (فعلا) در دو رنگ مشکی و سفید یخی راهی بازار کند. مشخص نیست قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته می‌شود چقدر است اما انتظار داریم این‌بار مایکروسافت اندکی قیمت این محصول را رقابتی تعیین کند، نه مثل سرفیس Duo که با وجود بهره‌مند نبودن از قابلیت‌های جذاب سایر گوشی‌ها، ۱۴۰۰ دلار هم قیمت‌گذاری شد.

البته با بهبودی‌هایی که گفته می‌شود در این گوشی شاهد خواهیم بود، به احتمال زیاد این محصول حداقل به نسبت نسل گذشته‌ی خود خیلی جذاب‌تر خواهد بود. اگرچه با وجود گوشی‌هایی نظیر گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ که گفته می‌شود قیمت کمتری هم به نسبت قبل خواهند داشت، سرفیس Duo 2 با این طراحی و قابلیت‌ها نه تنها کار سخت بلکه به نظر می‌رسد کار غیرممکنی برای موفقیت خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا