فناوری اطلاعات

تبلیغات فیسبوک برروی واتساپ نمایش داده می شوند

تبلیغات فیسبوک برروی واتساپ نمایش داده می شوند؛ واتساپ از جمله برنامه‌های زیرمجموعه فیسبوک است که تا به حال از نمایش پیام‌های تبلیغاتی خودداری کرده بود، اما این رویه به زودی تغییر می‌کند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، فیس‌بوک، پیام‌رسان آن و نیز اینستاگرام به طور گسترده پیام‌های تبلیغاتی برای کاربران نمایش می‌دهد و فیس‌بوک هر سال از این طریق میلیاردها دلار درآمد به جیب می‌زند. واتس‌اپ با نزدیک به دو میلیارد کاربر تا به حال در این زمینه فعال نبود. ولی فیس‌بوک قصد دارد از ظرفیت تبلیغاتی واتس‌اپ نیز برای درآمدزایی استفاده کند.

در این میان نگرانی‌هایی در مورد نقض حریم شخصی کاربران واتساپ برای نمایش پیام‌های تبلیغاتی به وجود آمده است. فیس‌بوک حجم زیادی از اطلاعات شخصی کاربران واتس‌اپ که در عین حال از اینستاگرام و فیس‌بوک نیز استفاده می‌کنند را در اختیار دارد و ممکن است از این اطلاعات برای شخصی سازی پیام‌های تبلیغاتی استفاده کند.

تبلیغات واتساپ در قالب بنر در محیط این اپلیکیشن قابل مشاهده هستند و بر خلاف برخی پیام‌رسان‌های دیگر به شکل پیام چت برای افراد ارسال نمی‌شوند. کاربران در صورت لمس این بنرها به سایت‌های تبلیغاتی هدایت می‌شوند. احتمالاً با اولین به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ کاربران شاهد این تغییرات خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا