تکنولوژی

تبدیل صندوق نوآوری و شکوفایی به خانه توسعه تکنولوژی و اقتصادی کردن نوآوری

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات گفت: قصد داریم مجموعه صندوق نوآوری و شکوفایی را به خانه توسعه تکنولوژی و اقتصادی کردن نوآوری تبدیل کنیم.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مهندس نصرالله جهانگرد، معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی با بیان اینکه قصد داریم مجموعه صندوق نوآوری و شکوفایی را به خانه توسعه تکنولوژی و اقتصادی کردن نوآوری تبدیل کنیم، تصریح کرد: مسئله توسعه بازار دانش‌بنیان هدف‌گذاری شده است و بسیاری از خدمات مالی که صندوق نوآوری پیش‌بینی کرده است مانند خدمات لیزینگ برای پوشاندن ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه دانش بنیان است.

به گفته وی، صندوق نوآوری و شکوفایی با به دوش کشیدن ریسک بهره‌گیری از دانش بنیان‌ها و سرمایه‌گذاری در این حوزه سعی دارد چرخه این اکوسیستم را فعال کند و موجب ارزش افزوده بالا در کشور و حل مسائل توسعه‌ای ایران شود.

مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: صندوق نوآوری ریسک‌پذیری را چه در بخش عرضه تکنولوژی و چه در بخش خرید آن، به دوش می‌کشد تا پیوند بین صاحبان نوآوری و تقاضا برقرار شود.

جهانگرد در ارتباط با برگزاری رویدادهای فناورانه مختلف در صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: برگزاری رویدادها ایده جدیدی است که صندوق نوآوری در این دوره دنبال کرده است و عموما موفق ظاهر شده است.

وی هدف از برگزاری رویدادهای فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی را خارج کردن چهره‌ این مجموعه از یک موسسه‌ای که نقش بانک را بازی می‌کند، عنوان کرد و گفت: صندوق نوآوری به‌عنوان یک مجموعه‌ توانمندساز، خالقان نوآوری و همچنین عرضه کنندگان نوآوری را به عرصه‌های اقتصاد، صنعت و خدمات وارد می‌کند؛ بنابراین مجموعه خدماتی که هر دو سوی این اکوسیستم را دربرمی‌گیرد را فراهم کرده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای بزرگ در رویدادهای فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی را نشانه‌ موفقیت این صندوق در برپایی این رویدادها عنوان کرد و درباره رویداد فناورانه حوزه رباتیک و اتوماسیون صنعتی، گفت: حوزه رباتیک، حوزه بسیار نویی است و در اقتصاد و صنعت ما بازارهای بزرگی دارد. بکارگیری ربات‌ها در اندازه‌‌ها و شکل‌های مختلف و همچنین در بخش‌های متفاوت، موضوع بسیار حیاتی است که باعث افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری و نیز مرزگشایی از ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های مختلف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا