کامپیوتر

بررسی مشخصات ASUS ZenBook 17

کمپانی بزرگ ایسوس که در زمینه تولید لپ تاپ‌ سرآمد است، با عرضه ایسوس زِن بوک 17 اینچی (Asus Zenbook 17 Fold) این محبوبیت را افزایش داد و توجه کاربران بسیاری به این گجت جدید شرکت ایسوس جلب شد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، در تاریخ ۵ ژانویه (۱۵ دی) سال جاری شرکت ایسوس یک دستگاه جدید برای رقابت با بسیاری از گجت‌های موجود در بازار تولید کرد. از آنجا که این دستگاه دارای صفحه نمایش تاشو، طراحی مشابه تبلت و سخت افزاری قدرتمند است، رقبای بسیاری در بازار دارد.

اما این شرکت تصمیم گرفت که چنین دستگاهی را تولید کند و آن را ایسوس زن بوک 17 اینچی تاشو بنامد. این تبلت تاشو قادر است که بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به راحتی اجرا کند و به لطف وجود نرم افزار ویندوز 11 یک تفاوت بزرگ میان این دستگاه و گجت‌های تاشویی مثل گلکسی زد فولد 3 وجود دارد.

این گجت دارای وزنی معادل ۱.۶۵ کیلو گرم است که این موضوع استفاده کردن از این گجت را به عنوان تبلت کمی دشوار می‌کند. اما اگر کاربران صفحه نمایش دستگاه را تا کنند و از فضای کمتری برای مشاهده محتوا استفاده کنند، در دست گرفتن این گجت راحت‌تر خواهد بود و کاربران به مدت زمان طولانی‌تری می‌توانند از این گجت استفاده کنند.

همانطور که از نام آن مشخص است، افراد می‌توانند از نمایشگر ۱۷ اینچی این لپ تاپ برای مشاهده محتواهای مختلف بهره ببرند. اما اندازه اصلی این صفحه نمایش معادل ۱۷.۳۰ اینچ است که این اندازه نمایشگر در بازار تبلت‌ها و همچنین لپ تاپ‌های قدرتمند رقبای کمی دارد.

موضوع دیگری که می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند وجود رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی بوده که کار کردن با این گوشی هوشمند را برای افراد جذاب‌تر می‌کند. صفحه نمایش یکی از بخش‌های مهم این گجت است که ایسوس توانست به راحتی این بخش را طراحی کند و توجه علاقه‌مندان به مشاهده ویدیو را به خود جلب کند.

علاوه بر این موضوع همانطور که در بالا اشاره کردیم به دلیل اینکه این صفحه نمایش برای یک تبلت طراحی شده امکان پشتیبانی از لمس و همچنین قلم هوشمند وجود دارد. این موضوع کار کردن با ایسوس زن بوک 17 اینچی را برای افراد ساده‌تر می‌کند و امکان انجام پروژه‌های مختلف با این دستگاه وجود دارد.

شرکت ایسوس برای تامین قدرت سخت افزاری این دستگاه تصمیم گرفت از پردازنده جدید نسل ۱۲ شرکت اینتل یعنی Intel Core i7 استفاده کند. سرعت هسته‌های این دستگاه در حالت Burst معادل ۴.۷ گیگاهرتز بوده که این موضوع برای کاربرانی که کارهای سنگینی با لپ تاپ خود انجام می‌دهند بسیار مهم است، ناگفته نماند این گجت دارای فضای Cache (کش) ۱۲ مگابایتی است.

برای اجرای برنامه‌های مختلف این دستگاه از فضایی معادل ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهد برنامه‌های سنگین را به راحتی تجربه کنند و همچنین چندین نرم افزار را به صورت هم‌زمان اجرا کنند. فضایی که برای ذخیره سازی در اختیار افراد قرار گرفته معادل یک ترابایت است که این فضا از نوع SSD بوده و این موضوع هنگام ذخیره اطلاعات و انتقال آن‌ها بسیار مهم است؛ زیرا این نوع حافظه از سرعت انتقال داده بالایی پشتیبانی می‌کند.

ایسوس زن بوک 17 اینچی از یک دوربین برای تصویر برداری در حالت سلفی بهره می‌برد که این دوربین به اصطلاح وب کم این گجت محسوب می‌شود. این سنسور نمی‌تواند تصاویر چندان با کیفیت بالایی را به ثبت برساند، اما برای برقراری تماس‌های ویدیویی و شرکت در جلسات بسیار مناسب است.

این گجت با کیبورد عرضه می‌شود که این کیبورد به یک صفحه لمس کوچک (تاچ پد) مجهز شده و به لطف این دستگاه حس یک لپ تاپ مدرن به کاربران منتقل می‌شود. در کنار این گجت چهار درگاه وجود دارد که دو درگاه به پورت USB مجهز شده‌اند و دو درگاه دیگر دارای Thunderbolt 4 هستند. این درگاه‌های Thunderbolt 4 به انتقال سریع دیتا بسیار کمک می‌کنند، علاوه بر این موضوع یک جک ۳.۵ میلی متری ادغام شده با جک میکروفون در کنار این دستگاه وجود دارد.

باتری استفاده شده در این دستگاه دارای ظرفیت ۷۵ وات ساعت است که از چهار سل تغذیه می‌کند. به صورت کلی این گجت دارای قدرت سخت افزاری و طراحی بسیار جذابی است که توجه کاربران را به خود جلب می‌کند، گفته می‌شود قیمت ایسوس زن بوک 17 اینچی حدود دو هزار دلار خواهد بود و این قیمت برای چنین دستگاهی تقریبا مناسب است؛ زیرا در حال حاضر گوشی‌های اندرویدی تاشویی در بازار وجود دارند که چنین قیمتی دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا