فناوری اطلاعات

تسهیل زندگی مردم از طریق ارائه خدمات هوشمند محقق می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ششمین جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تأکید کرد: امیدواریم با هوشمندی صد درصدی خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، زندگی مردم با فناوری تسهیل شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ششمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد با حضور عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و سید مهدی نیازی، معاون سازمان برنامه‌وبودجه برگزار شد.

در این جلسه وضعیت انجام الزامات قانون برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۱۴۰۲، مصوبات شورای اجرایی فناوری اطلاعات و تکالیف آیین‌نامه مذکور در حوزه ارائه خدمات هوشمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه گزارش نظارتی حوزه کلان هوشمند سازی دستگاه‌های دولتی ارائه شد که بر اساس آن میزان کاربران ثبت‌نام کرده و دریافت‌کننده سرویس از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۳۰ میلیون ۴۰۰ هزار کاربر رسیده است.

در ادامه با قرائت گزارشی، آخرین وضعیت اقدامات انجام گرفته برای ارائه خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه بر بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مورد بررسی قرار گرفت.

در جریان بررسی ارائه خدمات سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد که از 31 خدمت این سازمان 19 خدمت به شکل الکترونیکی به مردم ارائه می شود است که مقرر شد 7 خدمت نیز تا پایان دی ماه  هوشمند شود. همچنین با بررسی موانع هوشمندسازی خدمات سازمان بهزیستی، مقرر شد این سازمان نیز تا پایان سال صد درصد خدمات خود را به‌صورت الکترونیکی و از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست با تقدیر و تشکر از اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و ارائه خدمات هوشمند از طریق این پنجره گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه از مجموعه‌های پیشرو در اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که نسبت به سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی مسیر هموارتری در ارائه صد درصدی خدمات هوشمند از طریق این پنجره دارد.

وی افزود: امیدوارم با احصا دقیق فرایندها، موانع پیش‌رو کنار زده شود تا با هوشمندی صد درصدی خدمات از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، زندگی مردم با فناوری تسهیل شود.

زارع پور تأکید کرد: با شناختی که از دوستان داریم این اطمینان وجود دارد که می‌توانید حال مردم را خوب کنیم و با تکمیل کار و هوشمندی کامل ارائه خدمات، لبخند رضایت را بر لبان مردم بنشانید.

میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی نیز در این جلسه برای اصلاح فرایندها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه به‌منظور ارائه صد درصدی خدمات از طریق از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اعلام آمادگی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا