فناوری اطلاعات

بحران مالی توئیتر در پی کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغات

به گفته ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی توئیتر به دلیل کاهش ۵۰ درصدی درآمد تبلیغاتی و بدهی های سنگین، جریان مالی این شبکه اجتماعی همچنان منفی است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از مهر، او روز گذشته اعلام کرد پیش بینی او در ماه مارس که براساس آن توئیتر تا ماه ژوئن ۲۰۲۳ به جریان مالی مثبت دست می یافت، محقق نشده است.

او در توئیتی در پاسخ به پیشنهادات درباره سرمایه گذاری دوباره نوشت: باید جریان مالی مان را قبل از آنکه به هر چیز دیگری دست یابیم، مثبت کنیم.

این جدیدترین نشانه از آن است که اقدامات سختگیرانه کاهش هزینه ها از زمانی که ماسک توئیتر را خرید، نه تنها برای بیشتر شدن جریان مالی توئیتر کافی نبوده، بلکه درآمد تبلیغاتی نیز آنطور که ماسک در مصاحبه ای در آوریل اعلام کرده بود بهبود نیافته است. او در آن زمان در مصاحبه ای با شبکه بی بی سی اعلام کرد بیشتر آگهی دهندگان فعالیت خود در پلتفرم را از سر گرفته اند.

پس از اخراج هزاران کارمند و کاهش هزینه سرویس های ابر رایانشی، ماسک اعلام کرد توئیتر هزینه های غیر از بدهی خود را به از رقم ۴.۵ میلیارد دلار پیش بینی شده در ۲۰۲۳ به ۱.۵ میلیارد دلار رسانده است. از سوی دیگر توییتر همچنین با پرداخت سود سالانه حدود ۱.۵ میلیارد دلار به دلیل بدهی مربوط به خصوصی سازی شرکت در معامله ۴۴ میلیارد دلاری آن، مواجه است.

هنوز مشخص نیست ۵۰ درصد کاهش درآمد تبلیغاتی که ماسک به آن اشاره کرده، مربوط به چه بازه زمانی است. او در توئیتر اعلام کرد شرکت درمسیری قرار دارد که درآمد در ۲۰۲۳ میلادی به ۳ میلیارد دلار برسد. چنین رقمی نسبت به درآمد ۵.۱ میلیارد دلاری آن در ۲۰۲۱ میلادی بسیار کمتر است.

توئیتر به دلیل بازبینی آسانگیرانه محتوا پس از خروج بسیاری از آگهی دهندگان که نمی خواستند آگهی هایشان در کنار محتوای نامناسب نشان داده شود، با انتقادات زیادی روبرو شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا