کامپیوتر

اینتل کارت گرافیک Arctic Sound-M مخصوص دیتاسنتر را معرفی کرد

امروز اینتل به طور رسمی از پردازنده گرافیکی مخصوص دیتاسنتر Arctic Sound-M با ریزمعماری Xe-HPG رونمایی کرد. این کارت که در اصل یک شتاب دهنده گرافیکی مخصوص دیتاسنتر است، دومین محصول اینتل با گرافیک های جدید Xe این کمپانی محسوب می شود.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از شهر سخت افزار؛ اینتل با انتشار یک تیزر ویدئویی نشان داد پردازنده گرافیکی رده بالا DG2 از 512 واحد اجرایی بهره می برد. این پردازنده گرافیکی در اصل یک محصول رده معمولی است و حتی بدون فن خنک می شود. اینتل این کارت گرافیک را برای سرورهای بدون خروجی تصویر طراحی کرده و با اشغال کردن تنها یک شکاف توسعه، به یک کانکتور تغذیه 8 پینی نیاز دارد.

طبق ادعای تیم آبی پردازنده گرافیکی Arctic Sound-M از انکودر سخت افزاری AV1 برای فشرده سازی ویدئوهای اینترنتی بهره می برد که تا 30 درصد پهنای باند را افزایش می دهد. این قابلیت ممکن است تنها به نسخه مخصوص دیتاسنتر پردازنده DG2 محدود شود و در کارت های گرافیک رده مصرف کننده Arc Alchemist یافت نشود.

کارت گرافیک Arctic Sound-M مخصوص دیتاسنتر

این کمپانی تاکید کرده نمونه هایی از شتاب دهنده گرافیکی Arctic Sound-M در اختیار شرکای اینتل قرار گرفته است و از اواسط سال 2022 میلادی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا