تکنولوژی

دستبندی برای بررسی وضعیت روحی

دستبندی ابداع شده که کارفرمایان و افراد عادی می توانند با تکیه بر آن از احساسات کارمندان و دوستان خود در قرنطینه با خبر شوند.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، یک شرکت فناوری انگلیسی دستبند ردیابی سلامت به قیمت ۵۰ پوند ابداع کرده که به افراد کمک می‌کند سلامت دوستان، خانواده و کارمندانشان در قرنطینه را کنترل کنند.

این دستبند «مودبیم» (Moodbeam) نام دارد و دارای دو دکمه است که کاربر می‌تواند با توجه به حالت روحی خود ( زرد نشان دهنده خوشحالی و آبی نشان دهنده غم و اندوه) آنها را فشار دهد.

این اطلاعات همراه میزان خواب و فعالیت‌های فرد در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که اپ همراه این گجت را در اختیار دارند.

این بدان معنا است که کاربران می‌توانند حالت روحی اطرافیان شأن طی قرنطینه را روی موبایل خود رصد کنند و با یک پیام کوتاه از آنها احوالپرسی کنند.

مدیران شرکت‌ها نیز به دلیل آنکه کارمندان به خاطر شیوع این بیماری مجبور به کار در منزل هستند و نمی‌توانند حضور فیزیکی در محیط کار داشته باشند می‌توانند از سلامت روان کارمندان خود آگاه شوند.

قابل ذکر است برنامه همراه این مچ‌بند هم در گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید و هم در گوشی‌های دارای سیستم عامل آی.او.اس قابل اجراست. درباره ساختار این مچ‌بند باید گفت که جنس بند آن سیلیکونی است و در برابر آب نیز مقاوم است و این بدان معناست که کاربران می‌توانند هنگام کار، راه رفتن یا دوش گرفتن از آن استفاده کنند.

موسسه خیریه بهداشت روان “Brave Mind” در انگلیس یکی از سازمان‌هایی است که مچ‌بند مذکور را برای کارمندان خود تهیه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا