تکنولوژی

اپل روی یک مانیتور با چیپست A13 کار می‌کند

بر اساس یک گزارش جدید که در سایت ۹To5Mac منتشر شده، اپل در حال آزمایش یک مانیتور مجهز به چیپست A13 است. گفته می‌شود این چیپست مجهز به موتور عصبی قرار است به‌عنوان کارت گرافیک جداگانه موسوم به eGPU انجام وظیفه کند.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ در این گزارش آمده که بهره‌گیری یک مانیتور از پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی به سیستم‌های مک کمک می‌کند که بدون استفاده از تمام منابع چیپست داخلی سیستم، گرافیک جذابی را برای کاربران ارائه کند. اپل با ترکیب توان چیپست سیستم و چیپست درون مانیتور می‌تواند عملکرد بهتری را برای پردازش‌های گرافیکی سنگین به ارمغان بیاورد.

باید خاطرنشان کنیم در سال ۲۰۱۶ هم شایعه‌هایی مبنی بر تلاش اپل برای ساخت یک مانیتور مجهز به کارت گرافیک منتشر شد ولی این محصول هیچ‌وقت به دست کاربران نرسید. در حقیقت Pro Display XDR اولین مانیتور ساخت اپل محسوب می‌شود که به طور جداگانه در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد و این مانیتور هم فاقد پردازنده‌ی گرافیکی است.

به گفته‌ی منابع سایت ۹To5Mac، احتمالا این مانیتور‌ مجهز به چیپست A13 به‌عنوان جانشین Pro Display XDR راهی بازار می‌شود حتی این احتمال وجود دارد که اپل برای نسخه‌ی نهایی آن از چیپست بهتری نسبت به A13 استفاده کند. همچنین به‌تازگی شایعه‌هایی مبنی بر تلاش اپل برای ساخت یک مانیتور‌ ارزان‌تر منتشر شده که گویا ارتباطی با این نمونه‌ی مجهز به چیپست داخلی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا