موبایل

اپل از آیفون SE ارزان قیمت خود رونمایی کرد

«آیفون SE» جدید رونمایی شد. این موبایل ارزان قیمت برخی از ویژگی های سری آیفون ۱۱ گرانقیمت را دارد.

به گزارش البرز فاوا نیوز،  اپل سرانجام از آیفون SE جدید خود با قیمت ۳۹۹ دلاری و نسخه‌ی پایه ۶۴ گیگابایتی رونمایی کرد. این گوشی در حقیقت  از همان ظاهر آیفون ۸ استفاده می‌کند. این به معنای یک نمایشگر ۴.۷ اینچی با حاشیه‌های قابل توجهی در بالا و پایین و یک کلید هوم با میزبانی از اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی است. در زیر این ظاهر نسبتا قدیمی، دوربین و پردازنده‌ی قدرتمندتری را ارائه شده است که همان چیپست توانمند A13 Bionic اپل که قدرت‌بخش گوشی‌های سری آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو است. این می‌تواند به معنای پشتیبانی طولانی مدت‌تر نسبت به آیفون ۸ با چیپست A11 سال ۲۰۱۷ باشد که هم اکنون با قیمت ۴۴۹ دلاری در بازار به فروش می‌رسد.

روی قاب پشتی یک دوربین تک لنزی ۱۲ مگاپیکسلی (با یک فلاش) وجود دارد. که با توان بهبود عکاسی به لطف اضافه کردن قابلیتی به نام Smart HDR‌ هستیم. این قابلیت چندین عکس را در یک عکس ادغام می‌کند تا نور و جزئیات آن را بهبود ببخشد.

اپل روی این گوشی تک لنزی حتی حالت عکاسی پرتره را نیز به لطف تکنولوژی «سنج عمق موتوکلار» ارائه کرده است. این فناوری از ماشین یادگیری برای شناسایی عمق و چهره استفاده می‌کند.

دوربین سلفی اپل آیفون اس ای ۲۰۲۰ نیز از یک لنز ۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که روی آن نیز افکت عکاسی پرتره را گنجانده است.

نمایشگر IPS اپل آیفون اس ای ۲۰۲۰ کاملاً شناخته شده است؛ در واقع مسئله اندازه‌ی این نمایشگر است که فقط توجه افراد علاقه‌مند به تلفن‌های کوچک‌تر را به خودش جلب می‌کند. اپل می‌گوید این محبوب‌ترین اندازه‌ی نمایشگر آیفون‌ها است و بیشترین فروش آیفون‌ها نیز مربوط به مدل‌های مجهز به این نمایشگر ۴.۷ اینچی است و این بخشی از دلایلیست که باعث شده اپل در آیفون SE جدید نیز از آن استفاده کند.

از دیگر مشخصات فنی آیفون ارزان قیمت جدید اپل می‌توان به پشتیبانی از وای فای ۶، گیگابیت LTE و دو سیم کارت به صورت همزمان اشاره کرد که البته دومین سیم کارت باید از نوع الکترونیکی (eSIM) باشد. پشتیبانی از فناوری Haptic Touch که جایگزین لمس سه بعدی (۳D Touch) اپل است نیز در این گوشی گنجانده شده است.

آیفون  SE در سه رنگ سیاه، سفید و قرمز عرضه می شود. پیش سفارش این دستگاه با قیمت ۳۹۹ دلار از جمعه ۱۷ آوریل(فردا) آغاز می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا