تکنولوژی

افزایش ظرفیت تولید تراشه در تایوان به ۱۲۰ هزار واحد در ماه

یک تراشه سازی تایوانی و از تهیه کنندگان تجهیزات هواوی و اپل تصمیم دارد با استخدام بیش از هزار مهندس ظرفیت تولید خود را افزایش دهد. این در حالی است که کمبود تراشه در جهان مشکل ساز شده است.

به گزارش البرز فاوا نیوز به نقل از مهر، هواوی قبل از تحریم‌های آمریکا یکی از بزرگترین مشتریان شرکت تراشه TSMC بود. در حقیقت اپل نخستین و هواوی دومین مشتری بزرگ این شرکت تایوانی بودند. بنابراین پیش بینی می‌شد دستورالعمل دولت آمریکا برای عدم استفاده از فناوری‌های آمریکا در دستگاه‌های هواوی، روی درآمد TSMC تأثیر بگذارد.

اما به نظر می‌رسد اوضاع این شرکت طبق پیش بینی‌ها چندان نابه سامان نیست، زیرا با گسترش کمبود ذخایر تراشه در جهان،TSMC به اندازه‌ای مشتری دارد که غیاب هواوی تأثیر چندانی بر درآمد آن نخواهد داشت.

طبق گزارش‌ها تعداد مشتریان این شرکت تایوانی به اندازه‌ای افزایش یافته که باید تولیدات خود را افزایش دهد. به نوشته نشریه «اشین تایمز» TSMC تصمیم دارد بیش از هزار مهندس در کارخانه خود واقع در پارک علوم تایوان استخدام کند و تولید را افزایش دهد. پیش بینی می‌شود نیروی کار اضافی ظرفیت تولید تراشه ۵ نانومتری را از ۶۰ تا ۷۰ هزار به ۱۲۰ هزار واحد در ماه برسانند.

بخش اعظم سفارش تراشه ۵ نانومتری این شرکت در SoC دستگاه‌های پرچمدار به کار می‌رود.

در حال حاضر تراشه ۵ نانومتری TSMC در محصولات اپل، مدیاتک، AMD و کوالکام به کار می‌روند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا