فناوری اطلاعات

استفاده از هوش مصنوعی در سامسونگ ممنوع شد

سامسونگ الکترونیکس پس از این که پی برد کارکنان این شرکت، کد حساس را به ابزار چت جی‌پی‌تی ارسال کرده اند، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را برای کارمندانش ممنوع کرد.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل ازایسنا، این شرکت کره جنوبی، سیاست مذکور را با صدور اطلاعیه‌ای، به کارمندان یکی از بزرگترین واحدهایش ابلاغ کرد. سامسونگ الکترونیکس نگران است که انتقال اطلاعات به پلتفرم‌های هوش مصنوعی که در سرورهای بیرونی ذخیره سازی می‌شود، بازیابی و حذف آنها را دشوار کند و این اطلاعات در نهایت برای کاربران دیگر فاش شوند.

این شرکت ماه گذشته یک نظرسنجی درباره استفاده داخلی از ابزارهای هوش مصنوعی انجام داد و اعلام کرد ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که چنین ابزارهایی، ریسک امنیتی ایجاد می‌کنند. مهندسان سامسونگ در آوریل کد منبع داخلی را با بارگذاری در سرویس چت جی‌پی‌تی، به طور تصادفی لو دادند. هنوز معلوم نیست چه اطلاعاتی افشا شده است.

یک نماینده سامسونگ تائید کرد: اطلاعیه ممنوعیت استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی مولد، هفته پیش ارسال شده است.

سامسونگ به کارمندانش اعلام کرد: علاقه به پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد مانند چت جی‌پی‌تی در داخل و خارج از این شرکت افزایش پیدا کرده است و اگرچه این علاقه به استفاده مفید و کارآمد از چنین پلتفرم‌هایی متمرکز است اما نگرانی رو به رشدی نسبت به ریسک‌های امنیتی مربوط به هوش مصنوعی مولد وجود دارد.

سامسونگ جدیدترین شرکتی است که نسبت به این فناوری، ابراز نگرانی می‌کند. در فوریه، تنها چند ماه پس از طوفان علاقه‌ای که سرویس چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI‌ به پا کرد، بعضی از بانک‌های وال استریت شامل جی پی مورگان چیس اند کو، بانک امریکا و سیتی گروپ، استفاده از آن را محدود یا ممنوع کردند. ایتالیا هم به دلیل نگرانی نسبت به نقض حریم خصوصی، استفاده از چت جی‌پی‌تی را ممنوع کرده بود اما به تازگی در موضع خود تجدیدنظر کرده است.

مقررات جدید سامسونگ، استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی مولد در رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های متعلق به این شرکت و همچنین شبکه‌های داخلی شرکت را ممنوع می‌کند. این ممنوعیت شامل دستگاه‌هایی که به مصرف کنندگان فروخته می‌شود نظیر تلفن‌های هوشمند اندرویدی و لپ تاپهای ویندوز نمی‌شود.

سامسونگ از کارمندانی که از چت جی‌پی‌تی و سایر ابزارهای هوش مصنوعی در دستگاه‌های شخصی استفاده می‌کنند، خواسته است هیچ گونه اطلاعات مربوط به این شرکت یا اطلاعات شخصی که مالکیت معنوی این شرکت را برملا می‌کند را به آنها ارسال نکنند.

در اطلاعیه سامسونگ آمده است: از شما می‌خواهیم با جدیت به دستورالعمل امنیتی ما پایبند بمانید و کوتاهی در این امر که به رخنه یا به خطر افتادن اطلاعات شرکت منجر شود، اقدامات تنبیهی شامل خاتمه خدمت را به دنبال خواهد داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در این بین، سامسونگ سرگرم طراحی ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه و خلاصه کردن اسناد و همچنین توسعه نرم افزار است. این شرکت روی راه‌هایی برای مسدود کردن بارگذاری اطلاعات حساس این شرکت در سرویس‌های بیرون از شرکت کار می‌کند. چت جی‌پی‌تی ماه گذشته حالت “ناشناس” را اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد مانع از آن شوند که مکالمات آنها برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا