فناوری اطلاعات

اتصال 78 درصد روستاها به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش البرز فاوا نیوز،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نمایشگاه دستاوردهای وزارتخانه‌ها در توسعه زیرساخت‌های روستایی، آماری از توسعه خطوط موبایل و شبکه ملی اطلاعات در روستاهای کشور به رئیس جمهور ارائه کرد.

 

آذری جهرمی در بازدید «حسن روحانی» رئیس جمهور کشور ابتدا آماری از روند توسعه خطوط تلفن همراه ارائه کرد و گفت در ابتدای دولت یازدهم ۴ هزار و ۵۰۰ روستا مجهز به خطوط تلفن همراه بودند اما امروز ۳۴ هزار و ۹۰ روستا تلفن همراه دارند: «اگر متوسط سالانه را مد نظر قرار دهیم، متوسط اتصال روستاها تا قبل از دولت یازدهم حدود ۹۰۰ روستا در سال بوده اما در دولت یازدهم و دوازدهم این رقم به ۴ هزار و ۹۳۱ روستا رسیده است، به عبارت دیگر این رقم در حدود ۵ برابر افزایش داشته است.»

 

 وزیر ارتباطات: در ابتدای دولت یازدهم عدد اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات صفر بوده یعنی هیچ روستایی به شبکه ملی اطلاعات متصل نبوده است اما در ابتدای دولت دوازدهم این عدد به ۱۸ هزار و ۱۰۰ روستا رسیده و امروز ۳۰ هزار و ۹۹۹ روستا، یعنی بالغ بر ۷۸ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

 

جهرمی اتصال ۱۹ هزار و ۲۵۰ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات را از تاثیرات توسعه این فناوری در کشور می‌داند و می‌گوید تا امروز تنها ۳ هزار و ۸۲۵ روستا باقی مانده است. او درباره کارکردهای اتصال مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات، به روحانی توضیح داد: «اتصال مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات موجب بهره‌گیری از آموزش الکترونیکی می‌شود. همچنین این اتصال برای تمامی ثبت نام‌ها و فرآیندهایی که وزارتخانه‌ها اعلام می‌کنند و تدریس مورد استفاده است.»

 

بخش دیگری از آمارهای وزیر ارتباطات مربوط به متصل شدن خانه‌های بهداشت روستایی به شبکه ملی االکترونیک بود. طبق گفته‌های او مجموعا ۱۷هزار و ۴۹۲ خانه بهداشت برای سلامت الکترونیک به این شبکه ملی متصل هستند و هنوز ۸۹۱ خانه بهداشت باقی مانده که وزارت ارتباطات در حال انجام کارهای آنهاست: «۲۹ هزار و ۵۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار تحث پوشش هستند که ۴ هزار و ۵۰۰ روستا باقی مانده است. از تعداد باقی مانده در حال حاضر ۲ هزار و ۷۵ روستا درحال اتصال هستند که بیشترین آنها با عدد ۲۹۴ روستا مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا