فناوری اطلاعات

ویدیوهای سلفی برای تأیید هویت اینستاگرام استفاده خواهند شد

پروفایل‌های جعلی و حساب‌های کاربری اسپم همیشه دردسر پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام بوده‌اند. در همین راستا اینستاگرام برای محدود کردن چنین حساب‌های جعلی در پلتفرم خود، اکنون از کاربران می‌خواهد برای تأیید هویت خود یک ویدیوی سلفی بگیرند. طبق اعلام مت ناوارا، مشاور رسانه‌های اجتماعی، اینستاگرام شروع به استفاده از ویدیوهای سلفی برای تأیید هویت کاربر کرده است.

فناوری برتر دیجیتال به نقل از دیجی کالا؛ فیسبوک، مالک اینستاگرام (متا) اطمینان می‌دهد ویدیوهای سلفی که آپلود می‌کنید هرگز در اینستاگرام قابل مشاهده نیستند و ظرف ۳۰ روز حذف خواهند شد. همچنین گفته شده که این تکنولوژی از داده‌های بیومتریک و فناوری تشخیص چهره‌ی این شرکت استفاده نمی کند. اساسا اینستاگرام از کاربران جدید می‌خواهد که یک کلیپ ویدیویی سلفی کوتاه بگیرند که سپس توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی این شرکت برای تأیید اینکه شما یک کاربر واقعی هستید استفاده می‌شود.

اینستاگرام مدتی است که روی تأیید هویت از طریق ویدیو‌های سلفی کار می‌کند. این پلتفرم برای اولین بار در آگوست سال گذشته، از این قابلیت رونمایی کرد اما با بروز مشکلات فنی تصمیم گرفت که آن را حذف کند. به نظر می‌رسد که اینستاگرام بالاخره این مشکلات را حل کرده، زیرا این ویژگی اکنون به طور گسترده در دسترس کاربران قرار گرفته است. در حال حاضر، گویا اینستاگرام فقط برای حساب‌های کاربری جدید به تأیید هویت از طریق ویدیوی سلفی نیاز دارد. حساب‌های کاربری فعلی هنوز درخواستی برای تأیید هویت خود نمی‌بینند.

اپلیکیشن‌های دوستیابی از جمله Tinder و Bumble مدت‌هاست که از یک سیستم تأیید چهره استفاده می‌کنند که کاربران را ملزم می‌کند تا برای تأیید هویت خود، سلفی‌های خود را از زوایای مختلف بارگذاری کنند. با این حال، تأیید هویت از طریق ویدیوی سلفی اینستاگرام حداقل روی کاغذ، قوی‌تر به نظر می‌رسد و به‌راحتی برای اسپمرها جعل نمی‌شود.

اینستاگرام همواره با ارائه‌ی به‌روزرسانی و قابلیت‌های جدید و متنوع سعی در جلب رضایت کاربران خود داشته و ما به تازگی شاهد به‌روزرسانی‌های جدیدی از این پلتفرم بوده‌ایم. این اپلیکیشن برای جذب کاربران تیک‌تاک، ماه‌ها قبل بخش Reels را راه‌اندازی کرد و حالا با معرفی دو ویژگی جدید قصد دارد تعداد بیشتری از کاربران اپلیکیشن تیک‌تاک را جذب کند. یکی از قابلیت‌های جدید، امکان تبدیل متن به گفتار برای ویدیوها است. زمانی که کاربران متنی را برای ویدیوهای Reels تایپ می‌کنند، می‌توانند از امکان تبدیل این متن به صدا استفاده کنند که در حال حاضر دو صدا برای این قابلیت ارائه شده است. در کنار این قابلیت، اینستاگرام اعلام کرده که کاربران Reels از این به بعد می‌توانند از چندین افکت صوتی برای تغییر صدای خود استفاده کنند.

از دیگر قابلیت‌هایی که اینستاگرام در حال کار روی آن است می‌توان به امکان افزودن ناظر به ویدیوهای لایو اشاره کرد. با این کار ناظر لایو می‌تواند نظرات، درخواست‌ها برای اضافه شدن به لایو، پرسش‌ها و چیزهای دیگر را غیرفعال کند. همچنین اینستاگرام می‌خواهد به وعده‌هایش برای تشویق به عادات سالم‌تر در رسانه‌های اجتماعی جامه‌ی عمل بپوشاند.

آدام موسری، مدیر شبکه اجتماعی اینستاگرام فاش کرد که این پلتفرم شروع به آزمایش قابلیت جدید «استراحت کنید» (Take a Break) کرده است. این قابلیت جالب برای تشویق کاربران به استراحت پیوسته در حین استفاده از اینستاگرام طراحی شده و بعد از ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ دقیقه به شما یادآوری می‌کند که به انجام کار دیگری مانند گوش کردن به آهنگ دلخواه‌اتان بپردازید.

پیش‌تر هم این پلتفرم محبوب از سرویس جدید خود خبر داده که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد تا از یک مدل جدید درآمدزایی در قالب اشتراک استفاده کنند. پس از موفقیت بزرگ پلتفرم‌هایی مانند Patreon، اینستاگرام هم به دنبال روش‌هایی است که به کاربران اجازه می‌دهند از صاحبان صفحه‌های دیگر با پرداخت حق اشتراک حمایت کنند.

اگرچه اینستاگرام هدف واقعی خود از ارائه‌ی این سرویس جدید اعلام نمی‌کند، اما احتمالا این بخشی از استراتژی این شرکت برای کسب درآمد بیشتر از این پلتفرم است و در عین حال روشی به کاربران ارائه می‌دهد تا از تولیدکنندگان محتواهایی که دنبال می‌کنند و دوستشان دارند، حمایت مالی کنند. انتظار می‌رود که این سرویس جدید در آینده‌ی نزدیک به اینستاگرام اضافه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا