فناوری اطلاعات

آشنایی با الگوریتم جدید اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

از زمانی که اینستاگرام قابلیت فید زمانی کلاسیک را کنار گذاشت، الگوریتم جدید اینستاگرام به موضوع اصلی بحث‌ها و گفت‌گوهای متعددی میان کاربران این شبکه اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش فناوری برتر دیجیتال به نقل از سرگرمی، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اینستاگرام دائما در حال توسعه و به‌روزرسانی این پتلفرم هستند. برای مثال، سال گذشته، فیسبوک قابلیت جدیدی تحت عنوان فروشگاه را معرفی کرد که به کاربران شبکه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد تا تجارت آنلاین خود را راه‌اندازی کنند و محصولات‌شان، بدون نیاز به وب‌سایت، در بستر فیسبوک و اینستاگرام بفروشند. به هر حال، اضافه شدن فروشگاه تنها تغییری نیست که اخیراً در اینستاگرام ایجاد شده است. توسعه‌دهندگان اینستاگرام بهبودهای متعددی را برای الگوریتم IG معرفی کرده‌اند که به مدیریت و سازماندهی فید این شبکه اجتماعی ادامه می‌دهد تا محتوای مرتبط‌تری را به کاربران ارائه دهد.

الگوریتم جدید اینستاگرام مشخص خواهد کرد که چه محتوایی به ابتدای لیست فید کاربر هدایت شود. در صورتی که الگوریتم جدید اینستاگرام متناسب با سلایق کاربر نباشد، پست‌های شما از رسیدن به ابتدای فید عقب خواهند ماند.

در این مطلب نحوه عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام را برای دسته‌بندی‌های مختلف محتوا، از جمله پست‌های موجود در فید، استوری‌ها، صفحه اکسپلور، reels و IGTV، به همراه نکاتی برای غلبه بر الگوریتم اینستاگرام برای تعامل بیش‌تر شرح می‌دهیم.

اینستاگرام از چه الگوریتمی برای نمایش محتوا در فید کاربر استفاده می‌کند؟

الگوریتم جدید اینستاگرام سیستمی پیچیده است که برای نحوه دستیابی کاربران به محتوای موجود در سراسر پلتفرم طراحی شده است. در ابتدای طراحی اپلیکیشن اینستاگرام، اینستاگرام از الگوی زمانی پیروی می‌کرد. در الگوریتم زمانی ابتدا کاربر بدون دخالت عوامل دیگر جدیدترین پست‌ها را در فید مشاهده می‌کند.

اما الگوریتم جدید اینستاگرام تحت تأثیر چندین فاکتور رتبه‌بندی قرار می‌گیرد که باعث می‌شود چینش فید هر کاربر با استفاده‌اش از اینستاگرام متناسب باشد.

اغلب، در بازه‌های زمانی متفاوت الگوریتم اینستاگرام تغییر می‌کند. صفحه @creators، متعلق به اپلیکیشن اینستاگرام، به برخی از رایج‌ترین افسانه‌ها و شایعات در مورد الگوریتم اینستاگرام می‌پردازد و به سوالات متداول پاسخ می‌دهد.

طی سال‌های گذشته، توسعه‌دهنده‌گان اینستاگرام در تلاش برای شفاف‌سازی عملکرد این پلتفرم، الگوریتم اینستاگرام را برای سازماندهی محتوا در فیدهای کاربران به عوامل متعددی تجزیه کرده‌اند.

بسیاری از کاربران هنگام مواجه با الگوریتم گیج‌کننده اینستاگرام بهت‌زده می‌شوند. اما علی‌رغم عملکرد مرموز و پیچیده، شناخت و درک فاکتورهای رتبه‌بندی اینستاگرام، باعث می‌شود بتوانید الگوریتم جدید اینستاگرام را برای بهبود استراتژی نشر محتوای صفحه‌تان به‌کار بگیرید.

شش فاکتور اصلی در رتبه‌بندی الگوریتم جدید اینستاگرام

نحوه نمایش محتوایی که اینستاگرام در فید کاربر نمایش می‌دهد (اعم از عکس‌ها و ویدیوها، پست‌های آلبومی، reels، IGTV یا صفحه اکسپلور) عمدتاً بر اساس شش فاکتور که در زیر معرفی شده‌اند رتبه‌بندی می‌شود.

۱. علایق کاربر

اینستاگرام محتوایی را به کاربران نشان می‌دهد که بر اساس رفتارها و علایق‌شان، به‌شدت با آن درگیر خواهند شد. به‌عنوان مثال، اگر کاربر به‌طور مداوم ویدیوها و عکس‌های مرتبط با غذا را مشاهده کند، نظر دهد یا لایک کند، اینستاگرام به احتمال زیاد محتوای مشابهی را در فید او ارائه می‌دهد.

۲. تعامل با سایر کاربران

الگوریتم جدید اینستاگرام تعامل بین چندین کاربر را تشخیص می‌دهد تا بفهمد که کاربران بیش‌تر به دیدن چه نوع محتوایی علاقه‌مند هستند. اگر کاربر دائماً پست‌های صفحه به‌خصوصی را لایک کند یا کامنت بگذارد، به احتمال زیاد محتوای همان صفحه را در فید مشاهده خواهد کرد.

۳. تناوب دفعات استفاده از اینستاگرام

سومین مورد مربوط به تناوب دفعات حضور کاربر در اپلیکیشن است. پلتفرم اینستاگرام بر اساس screen time هر کاربر، پست‌های موجود در فید را سازماندهی می‌کند. اگر شما به‌عنوان کاربر زمان کمی را در اپلیکیشن صرف می‌کنید، الگوریتم اینستاگرام آنچه را که فکر می‌کند پس از مدت زمانی دوست دارید ببینید به شما نشان می‌دهد. اگر زمان زیادی را صرف استفاده از برنامه می‌کنید، تعداد پست‌های موجود در فید شما ممکن است بیش‌تر باشد زیرا اینستاگرام می‌خواهد بهترین و جدیدترین پست‌ها را به شما ارائه دهد و بهترین پست‌ها را از تاریخ آخرین بازدیدتان به شما نشان خواهد داد.

۴. نحوه استفاده از اینستاگرام

فیدهای کاربران مشتاق اینستاگرام به احتمال زیاد با محتوای متنوع‌تری پر می‌شود، زیرا الگوریتم اینستاگرام اینگونه عمل می‌کند. اگر تعداد صفحات زیادی را دنبال می‌کنید، احتمالاً همیشه پست‌های تازه و جدیدی برای نمایش در فید شما وجود خواهد داشت.

۵. تعداد صفحاتی که کاربر دنبال می‌کند

الگوریتم جدید اینستاگرام از تعداد صفحاتی که دنبال می‌کنید مطلع است و بر این اساس پست‌های مختلف را در فید شما اولویت‌بندی می‌کند. وقتی صفحات بسیاری را دنبال می‌کنید، احتمالاً تعداد پست‌های کم‌تری از یک صفحه به‌خصوص در فید شما نمایش داده می‌شود. هرچند که موضوع و تعداد پست‌های موجود در فید شما به میزان تعامل شما با صفحاتی که دنبال می‌کنید بستگی دارد.

دنبال کردن اکانت‌های بیش‌تر به الگوریتم جدید اینستاگرام فرصت می‌دهد که پست‌های فید کاربر را از میان محتوای متعددتری انتخاب کند. هرچه تعداد اکانت‌های اینستاگرام بیش‌تری را دنبال کنید، پست‌های بیش‌تری را از دست خواهید داد.

۶. به‌روز بودن

اینستاگرام می‌خواهد که اطلاعات شما درباره ترندها به‌روز بماند. برای مثال، مشاهده پست‌های مربوط به هالوین در ماه ژانویه بسیار پایین است. به احتمال زیاد پست‌های پرطرفدار در ابتدای فید به نمایش در خواهند آمد. اینستاگرام به‌موقع بودن یک پست را بررسی می‌کند تا مشخص کند که آیا همچنان با علایق کاربر مرتبط است یا خیر. اینستاگرام تضمین می‌کند که فید هر کاربر با محتوای به‌روز پر می‌شود، زیرا پست‌های جدید برای افراد ضروری‌تر است.

الگوریتم جدید اینستاگرام چگونه پست‌های فید را رتبه‌بندی می‌کند؟

با گذشت زمان، اینستاگرام درباره چگونگی تأثیر عوامل کلیدی بر محتوای ظاهرشده در فید به جزئیات بیش‌تری پرداخته است. در ادامه عوامل حیاتی مورد استفاده در الگوریتم جدید اینستاگرام به ترتیب اهمیت معرفی شده‌اند.

اطلاعات مربوط به پست

اطلاعات مرتبط با پست جزئیاتی مانند میزان پرطرفدار بودن پست، تعداد لایک‌ها، محل و زمان انتشار و مدت زمان پست‌های ویدیویی را شامل می‌شود.

اطلاعات مربوط به سازنده پست

میزان جذابیت محتوای صفحه سازنده و نرخ تعامل شخص با مخاطبان طی هفته‌های اخیر در رتبه‌بندی پست‌ها در فید کاربر تأثیرگذار است

اقدامات کاربر

اینستاگرام علایق کاربران را بر اساس فعالیت‌های اخیرشان استخراج می‌کند و می‌داند که کاربر احتمالاً به دیدن چه نوع محتوایی در ابتدای فید علاقه‌مند است.

تاریخچه تعامل کاربر با سازنده محتوا

فاکتور تاریخچه تعامل به میزان علاقه کاربر به دیدن پست‌های یک سازنده به‌خصوص اشاره دارد. مثالی از تاریخجه تعامل می‌تواند مربوط به زمانی باشد که کاربر و سازنده برای پست‌های یکدیگر کامنت ارسال کرده باشند.

در ادامه به پنج اقدامی که اینستاگرام هنگام جستجوی محتوایی که باید در فید کاربر ظاهر شود در نظر می‌گیرد، اشاره کرده‌ایم:

  • مکث کردن روی پست به مدت چند ثانیه
  • ارسال کامنت
  • لایک کردن پست
  • ذخیره پست
  • کلیک کردن روی عکس پروفایل ناشر پست

موارد استثنایی وجود دارد که الگوریتم جدید اینستاگرام فاکتورهای دیگری را برای رتبه‌بندی پست‌های فید در نظر می‌گیرد، که عبارتند از:

  • فید اینستاگرام از نمایش تعداد زیادی پست پشت سر هم از یک صفحه به‌خصوص جلوگیری می‌کند.
  • هرگونه محتوایی که با دستورالعمل‌های پلتفرم مطابقت نداشته باشد حذف می‌شود.
  • در صورتی که سازنده پست دائما اطلاعات نادرست ارسال کند، اینستاگرام نمایش تمام محتوای صفحه را در فیدهای کاربران سخت‌تر می‌کند.

الگوریتم نمایش استوری‌های اینستاگرام چگونه عمل می‌کند؟

استوری‌های اینستاگرام در ابتدای فید کاربران ظاهر می‌شوند. الگوریتم استوری اینستاگرام تضمین می‌کند که هر کاربر آخرین استوری‌ها را از حساب‌هایی که بیشترین تعامل را با آن‌ها دارد مشاهده می‌کند. تعامل ممکن است از طریق لایک‌ها، نظرات، اشتراک‌گذاری‌ها، ذخیره‌ها، استفاده از تگ در عکس‌ها، پیام‌های دایرکت و غیره اتفاق بیفتد.

اگر به‌تازگی بازاریابی اینستاگرام را شروع کرده‌اید، باید به آپلود استوری توجه بیشتری داشته باشید. استفاده از استوری‌ها در اینستاگرام به‌طور مداوم راهی بسیار عالی برای دستیابی به مخاطبان بیشتر است.

کاربران اینستاگرام به‌صورت روزانه استوری‌ها را مرور می‌کنند (زیرا استوری‌ها تنها ۲۴ ساعت طول عمر دارند). از این رو، انتشار مداوم استوری تنها استراتژی برای جلب توجه بیش‌تر است. تداوم در ارسال استوری‌ها همچنین تضمین می‌کند که هم بینندگان و هم سازندگان روزانه در اینستاگرام فعال می‌مانند. استفاده از موقعیت مکانی و هشتگ‌ها در استوری‌ موجب بهبود دسترسی و افزایش تعامل می‌شود.

تایم‌لاین‌های آپلود استوری نیز بر الگوریتم استوری اینستاگرام تاثیر می‌گذارد. جدیدترین و تازه‌ترین استوری‌های ارسال‌شده در ابتدای فید کاربر ظاهر می‌شوند. به همین دلیل، به جای آپلود یکباره استوری‌ها باید به آپلود استوری‌ها در زمان‌های مختلف از روز ادامه دهید.

اینستاگرام به‌طور مداوم ویژگی‌های جدیدی را برای آپلود استوری‌ها ارائه می‌کند. به‌عنوان تولیدکننده محتوا، باید از ویژگی‌های ارائه‌شده نهایت استفاده را ببرید تا مخاطبان را به محتوای خود علاقه‌مند نگه دارید. از قابلیت نظرسنجی برای درک ترجیحات مخاطبان یا دریافت بازخورد آن‌ها استفاده کنید.

وقتی که از ویدیو Live در اینستاگرام استفاده می‌کنید، استریم شما به اولین نقطه در ردیف استوری‌ها منتقل می‌شود. همچنین به‌محض شروع پخش زنده به فالوورهای شما اطلاع داده می‌شود که لایو شما در حال پخش است و باید به شما بپیوندند.

الگوریتم جدید اینستاگرام چگونه برای reels عمل می‌کند؟

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از بازاریابی در پلتفرم اینستاگرام دریافت کنید، تمرکز بر محتوای ویدیویی بسیار مهم است. شما دو فرمت محتوای ویدیویی تحت عنوان reels و IGTV در اینستاگرام دارید. به جای آپلود مکرر عکس‌ها، باید روی IGTV و reels نیز تمرکز کنید، زیرا منجر به تعامل بهتر می‌شوند و دسترسی بیش‌تری را فراهم می‌کنند.

الگوریتم جدید اینستاگرام برای نمایش reels بیش‌ترین اولویت را به حساب‌هایی می‌دهد که کاربر بیش‌ترین تعامل و درگیری را با آن‌ها دارد. به‌عنوان مثال، اگر لایک کنید، نظر دهید و ویدیوهای IGTV یا reels یک حساب اینستاگرام به‌خصوص را به اشتراک بگذارید، به الگوریتم اینستاگرام نشان می‌دهید که از محتوای آن صفحه لذت می‌برید.

اگر می‌خواهید reels های صفحه‌تان به مخاطبان بیش‌تری نمایش داده شود، باید پس از ارسال پست در فید، reels موردنظرتان را در قسمت استوری به اشتراک بگذارید. به این ترتیب، حتی اگر محتوای reels شما در بالای فید فالوورهایتان ظاهر نشود، مخاطبان مطلع خواهند شد که شما محتوای reels ارسال کرده‌اید و می‌توانند آن را تماشا کنند. یکی دیگر از راه‌های فوق‌العاده برای افزایش دسترسی به reels استفاده از هشتگ‌های مربوطه است.

الگوریتم جدید اینستاگرام برای reels ها محتوایی را از سازندگان پیشنهاد می‌کند که تصور می‌کند برای شما سرگرم‌کننده خواهد بود. در بیش‌تر موارد، reels های سازندگانی را در فید مشاهده می‌کنید که حتی دنبال‌شان نمی‌کنید، اما شاید زمانی به موضوع یا صدا یا reels دیگری از همان سازنده علاقه نشان داده باشید.

اگر می‌خواهید بدانید الگوریتم اینستاگرام برای Reels چگونه عمل می‌کند، در ادامه سیگنال‌های رتبه‌بندی به ترتیب اهمیتی که الگوریتم جدید اینستاگرام برای reels به دنبال آن است، معرفی شده‌اند:

فعالیت کاربر

اینستاگرام به reelsهایی نگاه می‌کند که کاربر اخیراً آن‌ها را لایک کرده است، کامنت ارسال کرده است و با آن‌ها درگیر شده، تا بداند چه چیزی به کاربر مربوط است.

تاریخچه تعامل

اینستاگرام سابقه تعامل کاربر با سازنده reels را بررسی می‌کند. اگر صفحه سازنده را دنبال نمی‌کنید، اما تا به حال هر یک از حلقه‌های آن را به‌صورت تکراری پسندیده‌اید، نظر داده‌اید یا تماشا کرده‌اید، به احتمال زیاد دوباره آن‌ها را در فید خود خواهید دید.

اطلاعات مربوط به reels

ترند بودن ترک‌های صوتی استفاده‌شده در reel، محبوبیت محتوا، کیفیت پیکسل‌ها و کل فریم ویدیو reel عواملی هستند که توسط اینستاگرام بررسی می‌شود و در رتبه‌بندی نمایش reel در فید کاربر تأثیرگذار است.

اطلاعات مربوط به سازنده reels

اگر صفحه‌ای تعداد زیادی reels داشته باشد که توسط کاربران زیادی مشاهده می‌شوند، اینستاگرام متوجه می‌شود که کاربران محتوای این صفحه را دوست دارند و تعداد بیش‌تری از reelهای صفحه را در فیدهای کاربران به اشتراک می‌گذارند.

دلایلی وجود دارد که ممکن است موجب شود اینستاگرام ریل‌های یک سازنده را نادیده بگیرد که عبارتند از:

  • وضوح پایین ویدیو
  • وجود واترمارک روی ویدیو

نحوه عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام برای IGTV

IGTV ها محتوای ویدیویی طولانی مدت در اینستاگرام هستند که در صورت آپلود از طریق اپلیکیشن موبایل تا ۱۵ دقیقه و با آپلود از طریق وب‌سایت تا یک ساعت را پوشش می‌دهند.

الگوریتم اینستاگرام برای IGTV نیز مشابه الگوریتم reels عمل می‌کند. بنابراین، اینستاگرام IGTVهایی را به کاربر پیشنهاد می‌کند که به احتمال زیاد محتوای آن علاقه‌مند است.

برای افزایش مخاطبان IGTV های موجود در صفحه‌تان، پیش‌نمایشی از ویدیو را در فید منتشر کنید تا دنبال‌کنندگان ایده‌ای کلی از محتوای IGTV شما داشته باشند. این کار به الگوریتم جدید اینستاگرام در نمایش IGTV کمک می‌کند.

الگوریتم اینستاگرام ‌IGTV های سازندگانی که بیشتر با آن‌ها در تعامل هستید و موضوعاتی که بیش‌تر به آن‌ها توجه نشان می‌دهید، در اولویت قرار می‌دهد. اینستاگرام همچنین ویدیوهای IGTV را در صفحه اکسپلور با توجه به علاقه‌مندی کاربر پیشنهاد می‌کند.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام

عملکردهای الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام بسیار شبیه به الگوریتم صفحه فید است. هر دو الگوریتم اینستاگرام اساساً محتوایی را ارائه می‌دهند که برای کاربران مختلف جالب و مرتبط به نظر می‌رسد.

در واقع، کاربر می‌تواند کلمات کلیدی را در صفحات اکسپلور اپلیکیشن اینستاگرام جستجو کند. نتایج جستجو پست‌هایی را نشان می‌دهد که با کلمات کلیدی مطابقت دارند. می‌توان نتیجه گرفت که صفحه اکسپلور عوامل دیگری را علاوه بر ارتباط و تعامل در نظر می‌گیرد. همچنین، الگوریتم جدید اینستاگرام محتوای پست را تشخیص می‌دهد و آن را به کلمات کلیدی جستجوشده مرتبط می‌کند.

برخلاف فیدها و استوری‌ها، اکثر پست‌هایی که در صفحه جستجو اینستاگرام می‌بینید مربوط به افرادی است که آن‌ها را دنبال نمی‌کنید. برای اینکه بفهمید آیا پست شما تا به حال در صفحه اکسپلور قرار گرفته است یا خیر، اطلاعات آماری پست را بررسی کنید. خواهید فهمید که دسترسی‌های مخاطبان به پست شما از چه طریقی صورت گرفته است.

الگوریتم صفحه اکسپلور اینستاگرام مجموعه‌ای از مراحل است که برای ایجاد یک فید جستجو برای هر کاربر اینستاگرام به‌صورت منحصر به فرد انجام می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید الگوریتم اینستاگرام برای صفحه اکسپلور چگونه عمل می‌کند، فاکتورهای متعددی که برای انتخاب محتوا مطابق با علایق کاربر در نظر گرفته می‌شوند، در زیر آورده شده‌اند.

اطلاعات مربوط به پست

تعداد لایک‌ها، کامنت‌های ارسال‌شده، نرخ سیو و اشتراک‌گذاری پست‌ها و افرادی که با پست تعامل داشته‌اند، سیگنال‌های رتبه‌بندی مهم‌تری برای الگوریتم صفحه کاوش اینستاگرام هستند.

تاریخچه تعامل کاربر با سازنده محتوا

در اغلب موارد، پست‌های افرادی را در صفحه اکسپلور مشاهده می‌کنید که هرگز نامشان را نشنیده‌اید. اگر تا به حال با آن‌ها تعامل داشته‌اید، الگوریتم اینستاگرام تصور می‌کند که ممکن است به آنچه به اشتراک می‌گذارند علاقه‌مند باشید.

نحوه فعالیت کاربر در اینستاگرام

نحوه فعالیت کاربر در اینستاگرام محتوایی را که کاربر به دیدن آن تمایل نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، فعالیت کاربر مشخص می‌کند که کاربر محتوای ویدیویی را به عکس ترجیح می‌دهد یا برعکس.

اطلاعات مربوط به سازنده محتوا

آخرین سیگنال به تعداد کاربران اینستاگرامی که در چند هفته اخیر با پست تعامل داشته‌اند و دفعات برقراری ارتباط با پست مربوط می‌شود. اینستاگرام از دستورالعمل‌های توصیه‌شده به‌عنوان مجموعه قوانینی برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام پست باید در صفحه اکسپلور نمایش داده شود، پیروی می‌کند.

الگوریتم جدید اینستاگرام چه نوع محتوایی را رتبه‌بندی نمی‌کند؟

شادوبن (shadow-ban) یکی از رایج‌ترین مسائل اینستاگرام است که بازدید محتوای کاربر را محدود می‌کند. همچنین از نمایش پست‌ها در صفحه اکسپلور خودداری می‌کند. اصطلاحاً سایه‌ای روی پست‌ها ایجاد می‌شود که از دیده شدن آن‌ها توسط سایر کاربران اینستاگرام جلوگیری می‌کند.

الگوریتم Shadow-ban اینستاگرام در حال حاضر خیلی شفاف نیست و باعث می‌شود که سازندگان حتی زمانی که پست‌هایشان برخلاف دستورالعمل‌ها نیست، بیش‌تر سردرگم شوند. از این رو، اینستاگرام روی توسعه اعلان‌های درون برنامه‌ای کار می‌کند تا سازندگان بدانند چرا پست‌شان حذف شده است. همچنین، توسعه‌دهندگان اینستاگرام در حال بررسی روش‌هایی هستند تا به سازندگان اطلاع دهند که محتوای پست‌هایشان چه زمانی با خط مشی‌های شبکه اجتماعی اینستاگرام مغایرت دارد.

با این حال، دلایلی که پیش‌بینی می‌شود درگیری با shadow-ban اینستاگرام را به همراه داشته باشد، در ادامه آورده شده‌اند:

  • استفاده از هشتگ‌های ممنوعه
  • استفاده از مجموعه‌ای خاص از هشتگ‌ها برای مدت طولانی
  • عبور از محدودیت‌های آپلود روزانه پست در اینستاگرام
  • ریپورت شدن توسط دیگران

چگونه بر الگوریتم اینستاگرام غلبه کنیم؟

غلبه بر الگوریتم اینستاگرام شاید به‌نظر دشوار باشد اما به هر حال غیرممکن نیست. اکنون که با الگوریتم جدید اینستاگرام و نحوه عملکرد آن آشنایی دارید، چند نکته برای پیشی گرفتن از الگوریتم اینستاگرام و بهبود عملکرد و دسترسی صفحه‌تان معرفی شده است که بهتر است با آن‌ها آشنا شوید.

به‌کارگیری جدیدترین قابلیت‌های اینستاگرام

اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌های متفاوت سعی در محبوب کردن ویژگی‌های جدیدش در میان کاربران دارد. به‌عنوان یک سازنده، قرار گرفتن در میان اولین کسانی که از ویژگی‌های جدید اینستاگرام استفاده می‌کنند، نتایج مثبتی برای‌تان به‌همراه دارد.

آپلود پست‌های آلبومی

پست‌های آلبومی روشی عالی برای ترغیب مخاطبان به صرف زمان بیشتر روی محتوای شما و افزایش تعامل پست هستند. پست‌های آلبومی نسبت به سایر انواع پست ۳ برابر تعامل و ۱.۴ برابر دسترسی دارند.

برای افزایش نرخ تعامل صفحه و پست‌هایتان از قابلیت آپلود پست به‌صورت آلبومی با ارسال حداکثر ۱۰ تصویر مناسب استفاده کنید.

تعامل کلید غلبه بر الگوریتم اینستاگرام است

در عصر روابط اجتماعی، هیچ چیز مهم‌تر از تعامل نیست. اگر می‌خواهید صفحه‌تان رشد کند و افراد بیش‌تری با محتوای شما درگیر باشند، باید به تعامل با دیگران توجه کافی داشته باشید.

در الگوریتم جدید اینستاگرام، نظرات بسیار مهم‌تر و ارزشمندتر از لایک‌ها هستند. هرچه تعداد نظراتی که دریافت می‌کنید، بیش‌تر باشد، احتمال اینکه پست شما در فید کاربران قرار بگیرد بیش‌تر می‌شود.

بهینه‌سازی استراتژی استفاده از هشتگ

اگر می‌خواهید محتوای شما فراتر از محدوده فالوورهای صفحه‌تان و در دسترس مخاطبان دیگر قرار بگیرد، استفاده از هشتگ‌ها بهترین راه حل است. هنگام انتخاب هشتگ برای پست‌هایتان، در مورد مخاطبان هدف و هشتگ‌هایی که می‌خواهید در دسترس مخاطبان قرار بگیرند، تحقیق کنید. بهترین مجموعه از هشتگ‌های پرطرفدار را پیدا کنید تا با نتایج عالی مواجه شوید. مطمئن شوید که از هشتگ‌های ممنوعه، اسپم یا اشتباه استفاده نکنید.

به برنامه آپلود محتوا در صفحه‌تان پایبند باشید

از آنجایی که الگوریتم جدید اینستاگرام از پست‌های اخیر حمایت می‌کند، پست کردن به‌صورت ثابت همیشه توصیه می‌شود. ارسال روزانه ضروری نیست، اما پست کردن به‌طور مداوم ضروری است. در حالی که پست کردن روزانه سطح قابل توجهی از تعامل را به همراه خواهد داشت، اما به هر حال می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که یک روز در میان، سه بار در هفته یا هر آخر هفته پست‌هایتان را آپلود کنید.

برای تنظیم زمان‌های آپلود محتوا بازه‌های زمانی را که مخاطبان شما فعالیت بیشتری دارند، برای پست کردن یادداشت کنید.

تغییر فرمت‌های آپلود محتوا

تغییر قالب محتوا نه تنها پست‌ها را برای مخاطبان شما جالب جلوه می‌دهد، بلکه باعث می‌شود پست‌های صفحه‌تان مورد پسند الگوریتم جدید اینستاگرام قرار بگیرد. از ترکیبی از قابلیت‌های موجود، از جمله پست‌های معمولی، استوری‌ها، reels، IGTV و غیره استفاده کنید.

الگوریتم جدید اینستاگرام به حساب‌های کاربرانی که از موارد زیر استفاده می‌کنند توجه بیش‌تری نشان می‌دهد:

  • دوربین و فیلترهای درون برنامه‌ای اینستاگرام
  • ابزار پیام‌رسانی اینستاگرام
  • استیکرهای موقعیت جغرافیایی
  • تگ‌ها و استیکرهای استوری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا